• شناسه خبر : 31777
  • تاریخ انتشار : 01 مرداد 1399 - 02:39

همزمان با تشدید موج دوم شیوع کرونا در استان اردبیل، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواستار تعطیلی کامل و دو هفته ای شهر اردبیل شده اند.

بیمار کرونا

در حالی که بالاترین آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در استان اردبیل در دوره موج اول حداکثر ۵ نفر بود، این روزها و در آغاز موج دوم شیوع، تعداد تلفات کرونایی استان در برخی روزها به ۱۱ نفر هم رسیده است.

در پی وضعیت بحرانی و قرمز شهر اردبیل و افزایش بستری ها و شیب تند آمار فوتی ها ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیشنهاد تعطیلی کامل و دو هفته ای شهر اردبیل را به ستاد کرونای استان ارائه داده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این استان گفت: متاسفانه آمار ابتلاء، بستری‌ها، بیماران بدحال و افراد فوت شده روز به روز رو به افزایش است و با توجه خستگی و فرسایش نیروهای درمانی، وضعیت بیمارستان‌های استان بحرانی است و مردم باید بیش از هر زمان دیگری به سلامتی خود اهمیت دهند.
دکتر حبیب زاده اهالی استان را به استفاده مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، رعایت دقیق فاصله گذاری فردی و اجتماعی و رعایت تمامی دستورات بهداشتی فرا خواند و افزود: در صورت ادامه روند فعلی شیوع، امکان بازگشت محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز افزایش می یابد، چرا که مهار این بیماری نیازمند توجه جدی همه مردم و مسئولان است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up