• شناسه خبر : 32405
  • تاریخ انتشار : 08 مرداد 1399 - 11:03

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی جهاد دانشگاهی را پیشگام در عرصه تلفیق علم و عمل دانست.

دانشگاه محقق

عزیز حبیبی جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی با هویت اسلامی معرفی کرد و گفت: این نهاد انقلابی با پرورش نیروهای انقلابی و متخصص کمک حال مراکز علمی و آموزش عالی کشور بوده است.

وی جهاد دانشگاهی را پیشگام در عرصه تلفیق علم و عمل دانست و گفت: این نهاد انقلابی با تاسیس پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، مجتمع ها و مراکز تحقیقاتی، علمی و فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی علمی کاربردی توانسته این مهم را عملیاتی کند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و بازدیدهای علمی و تفریحی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان توسط جهاد دانشگاهی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما در دانشگاه محقق اردبیلی نیز شاهد برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با همکاری جهاد دانشگاهی هستیم که برگزاری مطلوب این کارگاه‌ها می‌تواند در یادگیری بیشتر دانشجویان موثر واقع شود.

حبیبی با بیان اینکه دو مجموعه دانشگاه و جهاددانشگاهی جزوی از یکدیگر بوده و باید همکاری خوبی با هم داشته باشند، افزود: ما در دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان از برنامه های جهاد دانشگاهی حمایت می‌کنیم و آماده برگزاری کنفرانس های علمی و برنامه فرهنگی مشترک هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهانی و محدود شدن حضور دانشجویان در دانشگاه ها و نهایتا آموزش مجازی دانشجویان، تاکید کرد: در همین راستا جهاد دانشگاهی در بحث آموزش نیز می تواند با برگزاری وبینارهای علمی از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی و ارتباطی که اساتید ما با اساتید، پژوهشگران و دانشگاه‌های مطرح دنیا دارند استفاده نماید.

حبیبی با اشاره به فعالیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی در اردبیل، تصریح کرد: وجود این مرکز در استان اردبیل باعث ایجاد امید در بین خانواده ها شده و علاوه بر بهره مندی مردم استان از خدمات این مرکز، اهالی سایر استان ها و همچنین اتباع خارجی کشورهای همسایه نیز از آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب دو خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و قرآن(ایکنا) با دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: با توجه به اینکه این دو خبرگزاری دارای ماهیت علمی، دانشجویی و فرهنگی هستند، ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه محقق اردبیلی دارند و فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه را به نحو احسن به جامعه منعکس می کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی پتانسیل و ظرفیت خوبی است که با تلاش مضاعف می تواند در روند تجاری سازی محصولات فناوران گام برداشته و زمینه صادرات محصولات تولیدی خود را فراهم نماید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up