• شناسه خبر : 34386
  • تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 02:15

سیمای گردشگری در سرعین امروز در حال تغییر است حالا باید مدیران شهری پاسخگو باشند که این را با برنامه تغییر دادند یا بدون برنامه !

 

سرعین

لازم است کمی برای این تغییر سیستم در سرعین نشست های تخصصی با مدیران و صاحب نظران امر صحبت شود یا حداقل کمی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

عکس ارسالی مخاطبین از یک آپارتمان شهر سرعین بهانه نوشتاری این یادداشت شد که بد نیست این حرف ها گفته شود و کمی چاره جویی از طرف مدیران گفته یا پیشنهاد هایی نیز در این زمینه مطرح شود.

دوستانی که با یادداشت های هر چند موردی من همراه بودند قطعا این تعریف جهانی صنعت گردشگری را خوانده اند که گردشگری در جهان اقتصاد مبتنی بر دو اسم مهم هتل و رستوران بنا شده و اگر این دو صنعت کارایی نداشته باشد مطمئنا دیگر آن شهر گردشگری نیست و باید به فکر شغلی دیگر برای شهروندان آن شهر داشت.

چند نگرش در این مورد به صورت پیش فرض مطرح می شود که اولین و مهمترین آن وجود شهرداری ها است که متاسفانه فقط تنها راه درآمد خود را بر پایه ماده صد و حذف پارکینگ و فروش هوا گذاشته اند بدون اینکه بفهمند در بلند مدت چنان صدمه ای به شهر می گذارند که هزاران نخبه گردشگری نمی تواند حتی طرحی برایش بنویسند.

تامین منابع مالی شهرداری شاید برای شهری که جمعیت آن ثابت است و از نعمت گردشگر محروم باشد سخت است ولی مطمئن باشید برای شهری که جمعیت شناور آن بیشتر از اهالی است قطعا ساده خواهد بود.

البته زمان این سخن شاید گذشته باشد ولی باید راهکار های جدیدی پیش روی مدیران شهری قرار گیرد که نمی گیرد .
سالهای پیش سخن از برنامه ریزی برای شهر سرعین را مطرح کردم ولی متاسفانه هنوز هیچ کس از مردم نمی داند که دو سال آینده سرعین چه خواهد شد و دقیقا به کجا می رویم.

البته تا اینجا دغدغه من روی صنعت گردشگری بود ولی وقتی نه خبر از برنامه در این شهر نیست و نه خبر از تغییر سیستم باید شیوه بازی را عین فوتبال تغییر دهیم هر چند مخالف این موضع هستم ولی آیا به نظر شما بهشت گمشده سالهای نه چندان دور سرعین با آن چشمه های جوشان و طبیعت بکری که امروز شهری چون هیر آن هم فقط با یک جاذبه یدک می کشد کم داشتیم.

اگر راحت حرف بزنیم شما برای دیدن ساختمان های زیبای حافظ اردبیل تا امروز وقت گذاشتید!

از این واژه که بگذریم به صنعت ساختمان می رسیم صنعتی که امروز با رونق قابل تقدیری توسط انبوه سازان در حال رشد است و حتی جای خداقوت نیز دارد چرا که باعث رونق این صنعت به بهترین شکل ممکن در استان اردبیل شدند.

آمار تقریبی بیش از چهار هزار واحد مسکونی یا کمی کمتر و بیشتر یعنی توسعه این صنعت که بیشتری سود آن نصیب شهرداری شده که باید ببینم نهایتا چه اتفاقی توسط این سیستم برای شهر خواهد افتاد !!!

عکس بالا نشان از حضور گردشگر را دارد ولی با کمی تفاوت تعریف از صنعت گردشگری استقرار بیش از ۲۲ نفر در یک واحد ۵۰ متری کمی زیبنده یا حداقل طبیعتا باب میل هتلداران نخواهد بود.

چرا که زیر ساخت های شهر سرعین قطعا با کیفیت تر از این است که در آن واحد های خریداری شده توسط دوستان طائفه در حال دست به دست شدن باشد و صنعت هتلداری از آن بی بهره باشد.

نهایتا اگر می خواهیم بدون برنامه باشیم کمی برای درمان روحیه فعالین هتلداران هم که شده ان هم در این شرایط کرونایی تیم مدیریت شهری هر از گاهی برنامه ای طرحی یا حداقل راهکاری توسط یک برنامه یا یادداشتی توسط دوستان ارائه شود ،چرا که با گفتگو بدترین مشکلات حل می شود !!!

یادداشت امین مولاخواه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up