• شناسه خبر : 34434
  • تاریخ انتشار : 01 شهریور 1399 - 09:59

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پیشرفت۸۰ درصدی عملیات اجرایی برج آبگیر سد یامچی در اردبیل خبر داد.

سد

عباس جنگی مرنی افزود: طی روزهای آتی پس از اخذ مجوز از شرکت آب و فاضلاب استان و اتصال نهایی خط انتقال آب تصفیه‌خانه، عملیات طرح آبگیرهای شرب وارد چرخه بهره‌برداری خواهد شد.

وی جدیت در آماده‌سازی برج آبگیر آب شرب و تاسیسات وابسته برای افتتاح را ضروری و تلاش برای تامین آب پایدار و با کیفیت را از اهداف شرکت آب منطقه‌ای اردبیل دانست.

جنگی مرنی همچنین با اشاره به مدیریت مخزن سد در آینده نزدیک بر لزوم جلوگیری از هدررفت آب و ذخیره حداکثری تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۶۵ میلیون مترمکعب ورودی به سد ثبت و پس از اتمام فصل بهره‌برداری، موجودی مخزن به رقم۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به کمبود بارش ها از عموم شهروندان در خواست کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و با مصرف بهینه منابع آب در بخش‌های مختلف، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل را برای تامین منابع آب یاری نمایند.

جنگی مرنی گفت: اجرا و تکمیل طرح آبرسانی اردبیل یکی از طرح‌های اجرایی مهم شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در انتقال آب با کیفیت مناسب از سد یامچی در قالب طرح آبرسانی اردبیل، اجرای آبگیر سد یامچی، به منظور بالا بردن کیفیت آب شرب شهر اردبیل در حال تکمیل است.

وی درباره پیشرفت فیزیکی سد مخزنی عنبران هم افزود: با دریافت کل اعتبار مالی لازم، احداث سد مخزنی عنبران که ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در این دولت به اتمام می‌رسد.

به گفته وی ، برای احداث طرح آبرسانی نمین و عنبران، از اعتبارات سال ۹۸ مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اخذ شده و این طرح نیز با جدیت تمام در حال اجراست و با تامین اعتبارات مورد نیاز در سال مالی جاری، احداث طرح آبرسانی نمین و عنبران با اولویت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با اجرای طرح آبرسانی نمین و عنبران، آب شرب و بهداشتی شهرهای نمین و عنبران و هفت روستای تحت پوشش مجتمع روستایی وحدت در بلندمدت تامین خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up