• شناسه خبر : 37882
  • تاریخ انتشار : 20 مهر 1399 - 03:55

پل قدس اردبیل را می‌توان نماد توسعه شهری نامید که شریان شاهراه‌های اصلی شهر را به تپش خواهد انداخت و زمینه‌ساز توسعه و گسترش مرکز شهر می‌شود.

 

پل قدس

به گزارش شهرخوان،‌ پروژه پل قدس اردبیل یکی از پروژه‌های بنام شهری است که نقش اساسی در توسعه و تحول اردبیل دارد و نوید روزهای خوش توسعه شهری را در آینده‌ای نه چندان دور برای مردم این مرز و بوم ترسیم می‌کند؛ پروژه‌ای که سال‌های اخیر به دلیل گرانی‌ها و تورم حرکتی کند پیدا کرده بود اما این روزها به لطف مسئولان و فعالیت شبانه‌روزی تیم این پروژه شیبی رو به صعود به خود گرفته که این موضوع نشان از تحقق برنامه‌ها و عمل به وعده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.

این پروژه را می‌توان جزو معدود پروژه‌هایی دانست که از منابع استانی و ملی در کنار یکدیگر تغذیه شده و بنا به اهمیت این پروژه مسئولین استانی و کشوری تسریع در اجرای این پروژه را یک اولویت اساسی و حائز اهمیت برشمردند و بر اتمام این پروژه تأکید ویژه دارند تا با اتمام این پروژه شاهراه‌های اصلی مرکز شهر با ترافیک روان در جریان باشد.

علاوه بر روان‌سازی جریان ترافیک این پروژه در زیباسازی شهری نیز نقش اساسی دارد و با توجه به این که روزشمار اتمام این پروژه در حال آغاز است اردبیل چشم انتظار آینده روشنی است چرا که این شهر سالیانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است.

جواد انصاری

در این باره جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار شهرخوان اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرای پروژه‌های عمران شهری را در اولویت قرار داده و به همین منظور ۵ هزار میلیارد ریال عقد قرارداد برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته است که پروژه پل قدس اردبیل از جمله این پروژه‌ها به حساب می‌آید که دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است.

طبق گفته کارشناسان شهری پروژه پل قدس اردبیل یکی از پروژه‌های شاخص شهری اردبیل است که هم جزو پروژه عمرانی محسوب می‌شود و هم به عنوان پروژه‌های زیباسازی شهری مطرح است که این خاصیت این پروژه را از بسیاری از پروژه‌ها متمایز می‌کند.

به گفته رئیس شورای شهر اردبیل تجهیزات این پروژه با بازدید از کارخانه سازنده سازه‌های فلزی انجام یافته و تا ۲۸ مهر ماه ۱۳۲ قطعه اصلی پل به اردبیل ارسال می‌شود تا این پروژه در اسرع وقت به اتمام برسد و با توجه به مشاهده نزدیک این پروژه با قطعیت می‌توان گفت که بهترین سازه‌ها در اجرای این پروژه به‌کارگیری می‌شود.

تلاش شبانه‌روزی برای اتمام این پروژه در سطح شهر با توجه به وضعیت جغرافیایی این پروژه برای هر رهگذر و پیاده‌ای مشخص است؛ به طوری که مجموعه کارکنان این پروژه تا پاسی از شب بدون تعطیلی کار در حال فعالیت هستند و در این زمینه انصاری قول داده تا مانده حساب شرکت را در اسرع وقت پرداخت کند تا ادامه کار را با دلگرمی به اتمام برسانند.

و اما کلام آخر این که در گرو حمایت مسئولین و دست‌اندرکاران گره هر کاری باز می‌شود و پروژه پل قدس اردبیل مستثنی از این قضیه نیست، چرا که هم‌اکنون پروژه‌ای که به خاطر اعتبارات مالی با مشکل اساسی مواجه شده بود با اندکی همدلی و تعامل و تیم متخصص و کاربلد شهرداری اردبیل در آینده‌ای نزدیک به ثمر می‌نشیند و آن زمان اهمیت اجرای این پروژه مهم شهری بر همگان عیان خواهد شد.

گزارش از زهرا رضازاده



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up