• شناسه خبر : 43475
  • تاریخ انتشار : 25 آذر 1399 - 02:22

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش‌ازظهر امروز در سومین پیش نشست همایش «مناقشه قره‌باغ؛ زمینه‌ها، علل و پیامدها» با موضوع بررسی نقش بازیگران فرامنطقه‌ای در مناقشه قره‌باغ…

دفاع مقدس-جنگ

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده پیش‌ازظهر امروز در سومین پیش نشست همایش «مناقشه قره‌باغ؛ زمینه‌ها، علل و پیامدها» با موضوع بررسی نقش بازیگران فرامنطقه‌ای در مناقشه قره‌باغ اظهار کرد: در دنیای امروز مقاومت در برابر استکبار جهانی شاه‌کلید موفقیت امت اسلامی است و مقاومت اسلامی در واقع بهار انسانی و الهی است.

وی با بیان اینکه مقاومت یک مکتب فکری است، افزود: مقاومت بالاتر از حرف و عمل یک مکتب فکری بوده و مقاومت امروز آزاردهنده جریان اسکتبار و شاه‌کلید موفقیت امت اسلامی است.

مقاومت؛ بالاتر از حرف و عمل یک مکتب فکری و آزاردهنده جریان استکبار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با اشاره به مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بیان کرد: مفهوم وقتی در داخل کتاب‌ها باقی بماند تأثیرگذار نخواهد بود، هنر شهید سلیمانی این بود که به‌عنوان یکی از سربازان مکتب امام راحل(ره)، آموزه‌های در دل کتاب‌ها را به منصه ظهور رساند و در عمل نشان داد جریان مقاومت راه‌گشا است.

13990925000071 Test NewPhotoFree

وی با تاکید بر اینکه آموزه‌های الهی و دینی انقلاب اسلامی ایران توسط سرداران شهید به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی به دنیا صادر شده است، تصریح کرد: در همایش قره‌باغ می‌خواهیم اعلام کنیم که هویت دینی و شیعی مردم جمهوری آذربایجان موفقیت در جنگ را رقم زد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تبریک این موفقیت به مردم جمهوری آذربایجان که در سایه جان‌فشانی‌ها و عقاید دینی آنها و نیز رویکرد مقاومت در کشورشان بوده است تصریح کرد: باور داریم مردم ستم‌دیده و مستضعفان عالم را همین رویکرد مقاومت آزاد خواهد کرد و دنیا عدالت مهدوی را به نظاره خواهد نشست.

این استاد حوزه و دانشگاه با هشدار به کشورهای مستکبر جهان تاکید کرد: دولت‌های زورگو باید متوجه شوند که دیگر زمان تأسیس امپراتوری‌ها در سایه جهالت ملت‌ها و امت‌های گذشته در سراسر جهان سپری شده است و باید بدانند که برای حفظ عزت خودشان باید به اقتدار ملی خود بازگردند و نه اینکه ابزار دست مستکبران عالم شده و بخواهند اظهار نظری در مورد کشوری همچون ایران داشته باشند.

دولت‌های زورگو باید متوجه شوند که دیگر زمان تأسیس امپراتوری‌ها در سایه جهالت ملت‌ها و امت‌های گذشته در سراسر جهان سپری شده است.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این نشست‌ها، جریان‌سازی رویکرد است ادامه داد: سرنوشت جمهوری اسلامی ایران از سرنوشت سایر ملل مسلمان جدا نیست و ما در این نشست‌ها ابعاد مختلف را بررسی می‌کنیم و در کنار آن تکریم مردم بزرگ مسلمان آذربایجان و شهدای این کشور هم در بحث قرار دارد.

وی افزود: دراین مورد بیش از ۲۵ پیش نشست طراحی شده که در دانشگاه‌ها، حوزه علمیه و انجمن‌های علمیه استان‌ها و همچنین در بین گروه‌های مردمی اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در هفته‌های آتی همایش اصلی «مناقشه قره‌باغ؛ زمینه‌ها، علل و پیامدها» را برگزار خواهیم کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up