• شناسه خبر : 44754
  • تاریخ انتشار : 07 دی 1399 - 02:51

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به گزارشات واصله کولاک مقطعی در محورها مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

برف

 

 

کلیم‌ الله وثوقی در رابطه با آخرین وضعیت راه ‌های استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که هم اکنون در محورهای نیر- سراب، رضی- گرمی، اردبیل-سرچم، خلخال- اسالم کولاک مقطعی گزارش شده است، از کسانی که قصد عبور از این محورها را دارند توصیه می‌ شود از همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی اطمینان داشته باشند.

وی افزود: ۴۲۰ نیروی راهداری در راهدارخانه ‌ها برای امدادرسانی زمستانی به مسافران مستقر شده‌ اند و همچنین سامانه هوشمند نیز با هدف نظارت و کنترل راه‌ ها مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان اردبیل بیان کرد: با توجه به حجم انباشته شده برف در گردنه‌ های برف ‌گیر استان، کولاک برف انتظار می ‌رود و در پاره ‌ای از اوقات می ‌تواند دید افقی را کاهش داده و لغزندگی جاده‌ ها را تشدید کند.

وثوقی با بیان این که با تلاش راهداران سخت‌ کوش دیار سبلان تمامی محورهای مو اصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: مسافرانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی دارند قبل از سفر با تماس به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ‌ها و حمل و نقل نقل جاده ‌ای استان اردبیل از آخرین وضعیت راه‌ ها اطلاع حاصل کنند.

وی همچنین افزود: تا اطلاع ثانوی محور پونل به خلخال در حوزه استحفاظی استان گیلان به دلیل بارش برف و برودت هوا مسدود است و مسافران از این محور عبور نکنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up