• شناسه خبر : 44823
  • تاریخ انتشار : 08 دی 1399 - 02:13

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی استان اردبیل گفت: علی‌رغم ارائه هشدارها و تذکرات شب یلدا و دورهمی‌ها اما متأسفانه آمار بستریان کرونایی خیز ملایمی را نشان می‌دهد.

بیمار کرونا

شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم هشدارها و آموزش‌های لازم به هم‌استانی‌ها اما دورهمی‌های شب یلدا خودی نشان داد و هم‌اکنون با افزایش آمار بستریان و بیماران بد حال در استان مواجه هستیم.

وی با اشاره به این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها باید در دستور کار قرار داده شود گفت: انتظار ما از همشهریان این است که برنامه‌ریزی‌های لازم را نسبت به کاهش درگیری و شدت ابتلا به کرونا مبنای کار قرار دهند و میزان درگیری را کاهش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده بیشتر بیماران مبتلا به این ویروس علت حضور خود در بیمارستان را شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات شب یلدا اعلام کرده‌اند و در این زمینه انتظارات ما درست از آب درآمد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه به بیماران مرخص شده از بیمارستان این است که ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به بهبودی کامل باید مبنای کار قرار گیرد و بتوانیم با قرنطینه خانگی و حضور در اجتماعات شرایط مطلوبی را در جامعه فراهم کنیم.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up