• شناسه خبر : 57894
  • تاریخ انتشار : 17 مهر 1400 - 01:14

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اردبیل اولین جشنواره گردوی استان اردبیل به همت هیات روستایی بخش شاهرود برگزارشد.

گردو Walnut

علی تقی زاده رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان اردبیل در خصوص برگزاری جشنواره گردو استان گفت: این جشنواره برای اولین بار با هدف احیای بازیهای بومی و محلی و آئین های سنتی منطقه به همت اداره ورزش وجوانان خلخال، هیات روستایی بخش شاهرود و بازیهای بومی و محلی بخش شاهرود و با همکاری جهاد کشاورزی ،سایر ادارات ،شورای اسلامی و شهرداری کلور در امام زاده عبدالله (ع) برگزارشد.

رئیس هیات روستایی و بازیهای بومی محلی استان افزود: حضور و حمایت سید غنی نظری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی باعث دلگرمی هیات در انجام ماموریت و برنا مه های پیش رو خواهد شد.

علی تقی زاده اضافه کرد: در این جشنواره ضمن برگزاری برنا مه های و بازیهای بومی محلی و احیای آئین سنتی منطقه برای نسل جدید و انتقال این بازها به نسل های آینده از کشاورزان نمونه و برندگان بازیهای بومی و محلی تجلیل شد.

او تصریح کرد: این جشنواره که با حضورگروه مستند ساز شبکه مستند همراه بود توسط این گروه بصورت ویژه به تصویر کشیده شد تا در عید ۱۴۰۱ از شبکه مستند به روی آنتن می رود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up