• شناسه خبر : 60614
  • تاریخ انتشار : 22 آذر 1400 - 05:49

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال جشنواره تئاتر مشگین شهر احیا و زمینه برگزاری آن فراهم شده است.

عبدالله بحرالعلومی

 

عبدالله بحرالعلومی گفت: بعد از برگزاری موفق جشنواره تئاتر مغان، خلخال و جشنواره استان اردبیل، این بار جشنواره تئاتر مشگین شهر را نیز با حضور هنرمندان در این شهر برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: از امروز ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر در تالار اندیشه این شهر آغاز شده و تا ۳ روز آینده آثار منتخب به روی صحنه می روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به پیشینه درخشان هنر نمایش در مشگین شهر اشاره کرد و گفت: از دیرباز مشگین شهر قطب پرورش استعدادهای ناب هنر نمایش و تئاتر بوده و با برگزاری این جشنواره تلاشمان بر این است تا فروغ دوباره تئاتر را در این منطقه شاهد باشیم.

بحرالعلومی افزود: در ششمین جشنواره تئاتر مشگین شهر که با هدف شناسایی نیروهای مستعد و میدان دادن به هنرمندان جوان برگزار می شود، با بازبینی آثار ۶ نمایش به مرحله نهایی راه یافته که ۵ اثر در بخش مسابقه و یک نمایش نیز در بخش جنبی به روی صحنه می روند.

وی به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با رویکرد عرضه ۳ محصول تکم، عروسک گلین بالا و همچنین جاجیم، گلیم و ورنی در دی ماه برگزار می شود که علاقه مندان می توانند آثار خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و ادارات شهرستان ها آثار علاقه مندان را دریافت می کنند تا در مدت ۱۰ روز داوری و بررسی اختتامیه جشنواره را در ۳۰ دی ماه در اردبیل شاهد باشیم.

بحرالعلومی انتشار فراخوان این جشنواره را از ۲۵ آبان ماه یادآور شد و گفت: دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان در حالی در استان برگزار خواهد شد که هدف ما معرفی توانمندی های متعدد استان در بخش های فرهنگی و هنری است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up