• شناسه خبر : 63149
  • تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 01:46

تصفیه‌ خانه فاضلاب شهرک ولیعصر شهرگرمی با اعتبار 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح- بهره برداری

ولی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر شهر گرمی با بیان اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بزرگ و قابل توجهی در سطح کشور و استان اردبیل انجام شده که همگی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: از مجموعه شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل به دلیل محقق شدن درخواست اهالی شهرک ولیعصر گرمی برای احداث و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب قداردانی می کنیم؛ چراکه این مهم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه جدا از مسائل زیست محیطی و بهداشتی موضوع خدمات رسانی به شهرستان گرمی با جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: خوشبختانه در شهرستان گرمی اتفاقات خوبی خصوصاً در زمینه امور زیربنایی و حوزه آب شرب رقم می‌خورد.

علیرضا نعمت سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز با بیان اینکه 100میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری این تصفیه خانه هزینه شده و این طرح هدیه دولت سیزدهم به مردم مؤمن و تلاشگر این دیار است، اظهار کرد: این مرکز، پساب تولیدی 2500 نفر از جمعیت شهرک را تصفیه و به پایین دست سد هدایت می‌کند.

وی افزود: این تصفیه خانه به روش پکیج طراحی و اجرا شده که 600 مترمکعب در شبانه روز حدود ۴ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد و سیستم تصفیه آن از نوین ترین روش های تصفیه فاضلاب بشمار می رود.

نعمت سلطانی با تاکید به اینکه تصفیه فاضلاب مناطق بالا دست سد گیلارلو اهمیت ویژه‌ای دارد، که با پیگیری‌های انجام شده در راستای جمع‌آوری فاضلاب و هدایت پساب تصفیه شده به پایین دست سد اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: با بهره برداری از این تصفیه‌خانه از ورود 600 متر مکعب فاضلاب در شبانه روز به رودخانه بالا دست سد جلوگیری می‌شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up