• شناسه خبر : 63154
  • تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 01:09

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در استان اردبیل وجود دارد که عمده آنها مربوط به کارت‌های بازرگانی است.

پول حقوق

ابراهیم قلیزاده اظهار کرد: برای تعیین تکلیف معوقات مالیاتی که عمدتا کارت‌های بازرگانی هستند، شناسایی افراد و مؤدیان واقعی انجام شده تا با جلوگیری از سوءاستفاده کارت‌های مالیاتی، زمینه برای دریافت مالیات از این افراد فراهم آید.

وی تصریح کرد: از سال ۸۹ این معوقات مالیاتی روز به روز در حال افزایش است و ما سعی می کنیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط شناسایی مؤدیان واقعی را انجام داده و جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل سهم استان را از مجموعه مالیات دریافتی در کشور ۳۴ صدم درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل، استان کشاورزی با ۶۰ درصد اشتغال در حوزه خدمات است وصول مالیات نسبت به سایر استان‌ها پایین بود و ما در مجموع در سال‌جاری موفق شدیم ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات از مؤدیان وصول کنیم.

قلیزاده سهمیه استان را ۸۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۴ درصد افزایش وصول مالیاتی در استان اردبیل را شاهد هستیم که عمدتا مربوط به مالیات غیرمستقیم، مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی و همچنین کارکنان دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وصول مالیات در استان اردبیل به دقت انجام می شود و ما با کمترین فرار مالیاتی روبه‌رو هستیم اما آنچه که در استان قابل توجه است، اجتناب مالیاتی و تعلل و تأخیر در پرداخت آن است که سعی داریم با برقراری ارتباط موثر با مؤدیان این مشکل به وجود آمده را رفع کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up