• شناسه خبر : 63562
  • تاریخ انتشار : 05 اسفند 1400 - 01:34

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار بازبینی در این خصوص شد و گفت: باید در مورد کالاهای ایرانی نیز نسبت به اوراسیا ۵۰ به ۵۰ اعمال شده و عدالت در این خصوص و صادرات رعایت شود.

حسین پیرموذن

حسین پیرموذن  در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که به صورت ارتباط مجازی با سفیر ایران در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است تا مشکلات صادرکنندگان در ارتباط با عبور کامیون‌ها به تعداد ۲۵۰ دستگاه از مرز آذربایجان به سمت روسیه که مورد توافق در کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و آذربایجان بوده، بررسی و حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تعرفه‌های ترجیحی نیز تعداد ۲۵۰ کالای ایرانی لحاظ شده که نسبت به کالاهای لحاظ شده کشورهای اوراسیا ۷۰ درصد عقب است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار بازبینی در این خصوص شد و گفت: باید در مورد کالاهای ایرانی نیز نسبت به اوراسیا ۵۰ به ۵۰ اعمال شده و عدالت در این خصوص رعایت شود.

پیرموذن به جانمایی مرکز تجاری در نمایشگاه آستاراخان اشاره کرد و افزود: لازم است با انجام زمانبندی حضور هیات اقتصادی ایران در آستاراخان این مرکز در اختیار هیات اقتصادی ایران قرار گیرد.

وی ظرفیت های کشاورزی و کشاورزان دارای سرمایه استان را یادآور شد و گفت: کشت فراسرزمینی در کمیسیون مشترک اقتصادی مصوب شده و در این خصوص نیز استان آماده همکاری است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: بالغ بر یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال هستند.

پیرموذن اظهار کرد: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه‌های کمرگی این استان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up