• شناسه خبر : 64133
  • تاریخ انتشار : 27 اسفند 1400 - 10:43

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها گفت: شهر سرعین 5 هزار نفر جمعیت دارد و سالانه پذیرای 8 میلیون گردشگر است اما تنها به ازای 5 هزار نفر بودجه دریافت می کند.

سرعین

محمود زنده دل نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر سرعین با اشاره به آغاز تعطیلات عید نوروز و افزایش حجم سفرهای نوروزی گفت:

وی با اشاره به اینکه شهر سرعین با وجود اینکه در مجموع ۵ هزار نفر جمعیت دارد در سال میزبان ۸ میلیون گردشگر از جای‌جای ایرن و جهان است، گفت: متاسفانه این جمعیت شناور در بودجه‌ریزی لحاظ نمی‌شود و بودجه تخصیص یافته برای سرعین به اندازه همین جمعیت ثابت یعنی ۵ هزار نفر است.

این عضو شورای شهر سرعین با بیان اینکه ورود گردشگر به شهر هزینه‌های زیادی دارد که باید از بودجه شهرداری پرداخت شود، ادامه داد: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده با تعداد جمعیت لحاظ می‌شود و شهر سرعین به دلیل جمعیت کم این سهم چندانی از این مالیات ندارد.

وی ادامه داد: ساخت زیرساخت برای ۸ میلیون نفر گردشگر سالانه برای شهرداری هزینه‌های زیادی دارد در صورتی که درآمد شهرداری این شهر کم است.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها گفت: بودجه این شهر هم مطابق با جمعیت ثابت پرداخت می‌شود، بنابراین باید این سوال پرسیده شود که این هزینه باید از کجا تامین شود؟

زنده دل تصریح کرد: این در صورتی است که سرعین شهری با گردشگر جهانی است و باید آبروی ایران را حفظ کند، از این رو نیاز است که توجه ویژه‌ای به بودجه این شهر شود.

سرعین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up