• شناسه خبر : 65842
  • تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 04:12

در راستای معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، تصمیم گرفتیم خبر یک روش درمانی خلاقانه را پوشش دهیم.

به گزارش خبرگزاری شهر خوان، برای اولین بار در ایران نادرترین ناهنجاری دندانی یک نوجوان ۱۰ ساله یزدی توسط یک متخصص ارتودنسی درمان شد.

در راستای معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، تصمیم گرفتیم خبر یک روش درمانی خلاقانه را پوشش دهیم که برای اولین بار در ایران توسط یک متخصص ارتودنسی انجام شده و به دلیل خاص بودن این مورد، گزارش آن در ژورنال انگلیسی زبان لندن نیز به چاپ رسیده است.

این روش درمانی خاص توسط خانم دکتر ابراهیمی نیک برای یک نوجوان ۱۰ ساله یزدی انجام شده است. لذا مصاحبه ای با این متخصص ارتودنسی در تهران داشتیم که مشروح آن را در ادامه ملاحظه می‌نمایید.

RE13 108

مشکل این نوجوان چه بود؟

طی این مصاحبه متوجه شدیم که این نوجوان دچار فیوژن دو طرفه دندان‌های بالا بود. این ناهنجاری، بسیار نادر است و از هر ۱۰هزار نفر ۲ تا ۴ نفر به آن دچار می‌شوند.

افرادی که این مشکل را دارند با دندان‌های به هم چسیبده با سایز بسیار بزرگ و ظاهر نازیبا درگیر هستند. این مشکل می‌تواند بر جنبه های مختلف زندگی از جمله ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس فرد اثرات منفی داشته باشد. همچنین اگر این ناهنجاری برطرف نشود سایر دندان‌های فرد نیز دچار پوسیدگی خواهند شد.

چه اقداماتی برای درمان این نوجوان انجام شد؟

این متخصص ارتودنسی در اولین مراجعه والدین این نوجوان متوجه شد که؛ این نوجوان بارها به مراکز دندان پزشکی متعددی مراجعه نموده بود اما با ناامیدی مواجه شده بود.

طی مراجعات این نوجوان به مراکز دندان پزشکی، برخی از دندان پزشکان از درمان او ابراز ناتوانی کردند و برخی دیگر بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که این نوجوان باید با همین شرایط تا سن بلوغ صبر کرده و سپس درمان شود. پیشنهاد دندان پزشکان برای درمان او این بود که بعد از سن بلوغ، دندان های مشکل دار او کشیده شده و با ایمپلنت(کاشت دندان مصنوعی) جایگزین شوند.

والدین این نوجوان، چرا پیشنهاد دندان پزشکان را رد کردند؟

خانم دکتر ابراهیمی نیک در ادامه گفت:«پیشنهاد دندان پزشکان برای والدین این نوجوان و خود او بسیار نامطلوب بود. زیرا فرزندشان حداقل ۸ سال دیگر نیز باید همواره استرس‌های ناشی از این ناهنجاری را به دوش می‌کشید و پس از آن نیز باید در اولین سالهای جوانی، خود را برای از دست دادن دندان‌های طبیعی و استفاده از ایمپلنت نیز آماده میکرد.

این نوجوان بارها توسط بچه‌های دیگر مورد تمسخر قرار می‌گرفت و این موضوع روی اعتماد به نفس او تاثیر منفی گذاشته بود تا جایی‌که حتی به افت تحصیلی او منجر شده بود.

RE13 109

این نوجوان چگونه توانست در همان سن ۱۰ سالگی با حفظ دندان‌های طبیعی خود درمان شود؟

والدین او که روش درمانی پیشنهاد شده را باور نداشتند، در اوج ناامیدی به دنبال روش درمانی بودند که فرزندشان در همین سن و با حفظ دندان‌های طبیعی خود درمان شود.

این موضوع آنقدر برای این والدین مهم بود برای پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در تهران به جستجو پرداختند. در همین راستا به مطب خانم دکتر ابراهیمی نیک مراجعه کردند و فرزندشان تحت معاینه قرار گرفت.

این متخصص ارتودنسی به خبرگزاری شهر خوان گفت: “ در همان اولین جلسه معاینه و بررسی وضعیت دندانهای این نوجوان متوجه شدم که او می‌تواند در همین سن ۱۰سالگی درمان شود و نیازی نیست که ۸سال دیگر صبر کند. همچنین او می‌توانست دندان‌های طبیعی خود را داشته باشد و دیگر نیازی به ایمپلنت ندارد. لذا درمان او از همان ابتدا شروع شد و در سن ۱۲سالگی تکمیل شد.”

روش درمانی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران چه بود؟

این متخصص ارتدونسی، برای درمان این نوجوان، یک روش درمانی خلاقانه انجام داد؛ او با کشیدن فقط یک دندان جلویی و آوردن دندان دیگر به خط وسط، توسط طراحی لوپ‌های خاص و تورینگ اسپرینگ‌های منحصر به‌فرد خود توانست مشکل این نوجوان را حل نماید.

یک افتخار دیگر برای جامعه علمی ایران در سطح بین المللی

این خلاقیت و روش درمانی خانم دکتر ابراهیمی نیک، آنچنان خاص و پر اهمیت بود که گزارش آن در ژورنال انگلیسی زبان لندن به چاپ رسید و این تجربه، در اختیار جهانیان قرار گرفت. برای دیدن مستندات این گزارش و ویدئوی مرتبط با این موضوع به لینک زیر سر بزنید

درمان فیوژن (دندان های بهم چسبیده) با ارتودنسی

RE13 110

یک پیشنهاد منطقی

گفتنی است که دندان پزشکی با تخصص‌های مختلفی همراه است. ممکن است روش درمانی یک متخصص ایمپلنت با یک متخصص ارتودنسی در موارد مختلف، متفاوت باشد. لذا توصیه می‌شود برای درمان موارد خاص با متخصصان مختلفی مشورت نمایید و سپس با اطمینان برای درمان مشکلات دهان و دندان خود تصمیم بگیرید تا از اتفاقات مشابهی که ممکن بود برای این نوجوان رخ دهد پیشگیری شود.

برای مشاوره رایگان ارتودنسی به وبسایت ما به نشانی ارتونیک دات کام سر بزنید: https://orthonik.com



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up