• شناسه خبر : 9921
  • تاریخ انتشار : 26 تیر 1398 - 10:08

یکی از مسائلی که خانم های باردار با آن روبرو هستند، حالت تهوع صبحگاهی است.

استفراغ و تهوع بارداری

شهرخوان: یکی از مسائلی که خانم های باردار با آن روبرو هستند، حالت تهوع صبحگاهی است. ادامه این موضوع حتی منجر به ایجاد اختلال در عملکرد روزانه شده و ضعف و بی حالی را به همراه دارد. در واقع جلوگیری از بروز این موضوع امری اجتناب ناپذیر است اما می توانی با انجام راهکارهایی از منجر به کاهش حالت تهوع صبحگاهی شوی. در این مقاله به بررسی مهمترین راهکارها برای درمان حالت تهوع صبحگاهی می پردازیم:

۱. بوهای خنک و ملایم باعث می شود سطح هورمون ها در بدن تو ملایم شود و احساس بهتری داشته باشی. اگر دچار تهوع صبحگاهی می شوی بهتر است همیشه رزمای، لیمو یا وانیل را در کنار خود داشته باشی.

لیمو ترش

۲. یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش تهوع صبحگاهی نوشیدن آب به مقدار زیاد است. این کار باعث می شود بدن هیدراته بماند و دستگاه گوارش عملکرد درستی داشته باشد.

آب

۳. مواد غذایی را پیدا کن که با معده تو سازگار باشد و برای تو مشکلی ایجاد نکند. برای مثال هندوانه در کاهش این امر نقش موثری را ایفا می کند.

هندوانه

۴. معجزه زنجبیل را از یاد نبر. چای زنجبیل یکی از مواردی است که منجر به افزایش آرامش و سلامت کلی بدن می شود.
۵. حواس خود را پرت کن. می توانی کتاب بخوانی یا در اینترنت به جستجو بپردازی. بدین ترتیب در واقع تمرکز مغز از سیستم گوارشی منحرف می شود.

زنجبیل

۶. از خمیر دندان هایی با طعم نعنا استفاده کن.

مسواک خمیردندان

۷. اگر می بینی این موضوع تو را اذیت می کند، از قرص هایی استفاده کن که موجب کاهش تهوع صبحگاهی می شود.

۸. دراز کشیدن، بستن چشم ها و تنفس عمیق نقش موثری را در کاهش حالت تهوع ایفا می کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up