• شناسه خبر : 10116
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1398 - 11:10

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد از پروژه‌های مسکن مهر این استان در دولت تدبیر و امید تکمیل شده و تا پایان سال جاری هم ۸۴۴ واحد از این مسکن به بهره‌برداری می‌رسد.

مسکن

به گزارش شهرخوان، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد از پروژه‌های مسکن مهر این استان در دولت تدبیر و امید تکمیل شده و تا پایان سال جاری هم ۸۴۴ واحد از این مسکن به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرام باباخانی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سهمیه استان اردبیل ساخت ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر بود که تاکنون ۴۰ هزار و ۳۳۴ واحد از آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: دولت در ساخت مسکن مهر زمین را به شکل اجاره‌ای در اختیار صاحبان مسکن گذاشته تا افرادی که از توان مالی کمتری برخوردارند صاحب مسکن شوند.

پرداخت تسهیلات با سود 9 درصد

او ابلاغ ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار در بازآفرینی شهری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برای ساکنان محلات هدف ۴۰۰ تا ۰ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال طرح بازآفرینی سه شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ابلاغ اعتبارات لازم عملیاتی می‌شود.

عمران-مسکن مهر

باباخانی افزود: با توجه به ابلاغ موافقتنامه بازآفرینی شهری استان اردبیل با ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار در اواخر سال ۹۷ مقرر شد در این سه شهرستان پروژه‌ها در قالب روبنای ساختمان‌ها و بهسازی معابر و توانمندسازی اجرایی شود.

سیاست باز آفرینی شهری با بالا بردن سطح زندگی در محلات فرسوده

وی اظهار داشت: فراهم نمودن شرایط برای بالا بردن سطح زندگی در محلات فرسوده از سیاست‌های بازآفرینی شهری است و بر این اساس ۴۰ محله این شهرها تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار احیا قرار گرفته و طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مباحث بازآفرینی و پروژه های تعریف شده در استان به فراخور نیاز پیش رفته و در حال حاضر پروژه های بازآفرینی سال ۹۷ در حال نهایی شدن است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up