• شناسه خبر : 10237
  • تاریخ انتشار : 02 مرداد 1398 - 12:39

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تنش‌های حرارتی و دمایی علاوه بر دیگر حوادث غیرطبیعی در حال افزایش است که همین مخاطرات روز افزون طبیعی اهمیت بیمه محصولات زراعی و دامی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

دام و گوسفند
به گزارش شهرخوان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیمه دام در این استان باید اجباری شود.

خلیل نیکشاد در جلسه ستاد بیمه افزود: استان اردبیل از لحاظ موقعیت جغرافیایی در موقعیتی قرار گرفته که همه ساله عوامل قهری مختلف و متعددی تولیدات زراعی و دامی آن را تهدید می‌کند.

افزایش تنش های حرارتی و دمایی

وی اظهار داشت: تنش‌های حرارتی و دمایی علاوه بر دیگر حوادث غیرطبیعی در حال افزایش است که همین مخاطرات روز افزون طبیعی اهمیت بیمه محصولات زراعی و دامی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

خلیل نیکشاد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت که ستاد بیمه استان می‌بایست با کارگروه‌های کوچک بیمه مستقر در شهرستان‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد، این ستاد باید جلسات خود را به صورت فصلی برگزار و روند پیشرفت سطح بیمه را بطور مرتب رصد کند.

ارتقای سطح فرهنگ بیمه محصولات زارعی و دامی توسط ستاد بیمه

وی افزود: آماده‌سازی بستر مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ بیمه محصولات زارعی و دامی هم باید در اولویت ستاد بیمه قرار بگیرد و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی و دوره‌های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت و آموزش‌های انفرادی بهره‌برداران و تولید کنندگان را بصورت بیمه محصولات زراعی و دامی هدایت و بهره‌برداران موفق در بیمه را نیز به بهترین نحو ممکن از طریق مادی و معنوی مورد حمایت قرار دهد.

دام گوسفند

 

عادل محمدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: بیمه و پرداخت غرامت از سیاست‌های کلان دولت است تا سطح پوشش بیمه در به ۵۰ درصد برساند.

افزایش بهره‌وری بخش کشاوزی و منابع طبیعی

وی اهداف عمده‌ای که بیمه محصولات کشاورزی دنبال می کند را افزایش بهره‌وری بخش کشاوزی و منابع طبیعی با اجرایی کردن کاهش آثار زیانبار مخاطرات طبیعی ذکر کرد.

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه‌های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان‌های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up