• شناسه خبر : 12069
  • تاریخ انتشار : 12 شهریور 1398 - 01:14

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت رشته روابط عمومی و رسانه، مرکز علمی کاربردی خبر اردبیل به خانه مطبوعات استان واگذار شود.

اکبر بهنام جو

به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت رشته روابط عمومی و رسانه، مرکز علمی کاربردی خبر اردبیل به خانه مطبوعات استان واگذار شود.

اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی زمینه‌ها و شرایط واگذاری دانشکده خبر اردبیل اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی خبر اردبیل مشمول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بوده و انحلال این دانشکده ابلاغ شده اما تلاش خواهیم کرد با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و تبصر‌ه‌های مربوط به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دانشکده که به صورت تخصصی نیروهای ماهر مورد نیاز جامعه خبرنگاری، عکاسی و روابط عمومی را آموزش می‌دهد، حفظ کنیم.

تبدیل مجتمع خبرنگاری و خانه مطبوعات به مجموعه ارزنده فرهنگی در استان

وی ادامه داد: دانشکده خبر اردبیل در کنار مجتمع خبرنگاری و خانه مطبوعات می‌تواند به مجموعه ارزنده فرهنگی در استان تبدیل شود که در کنار آموزش و ارتقاء سطح توانمندی‌های فعالان این حوزه، بخشی از مسائل و مشکلات فرهنگی را نیز ساماندهی کند.

استفاده از اساتید مجرب و متخصص باید سرلوحه فعالیت دانشکده خبر اردبیل در شکل جدید باشد

استاندار اردبیل ضمن درخواست از دستگاه‌های دولتی برای آموزش و ارتقاء سطح علمی مسؤولان روابط عمومی، بر حمایت از این مرکز علمی تأکید کرد و بیان داشت: توجه به کیفیت فارغ از کمیت و تعداد دانشجویان و ایجاد رشته‌های مورد نیاز استان و نیز استفاده از اساتید مجرب و متخصص باید سرلوحه فعالیت دانشکده خبر اردبیل در شکل جدید باشد.

بهنام جو تصریح کرد: رشته روابط عمومی و رسانه مهم‌ترین نیاز دستگاه‌های دولتی برای بیان عملکرد و فعالیت دستگاه‌ها و نیز کارخانه‌ها و حوزه گردشگری برای تبلیغ محصولات تولیدی و خدماتی است و تخصصی شدن مدیران روابط عمومی‌ها و آموزش رشته‌های تخصصی برای این افراد بیش از پیش ضرورت دارد.

وی افزود: فارغ‌التحصیلی در دانشکده خبر نباید مشکلات مربوط به فارغ‌التحصیلان بیکار را بر دولت تحمیل کند و فارغ التحصیلان این دانشکده باید بعد از فارغ‌التحصیلی نه تنها مشکل اشتغال نداشته باشند بلکه خود ظرفیتی برای اشتغال دیگر جوانان استان با آموزش‌ها و تخصص‌های لازم باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up