• شناسه خبر : 14751
  • تاریخ انتشار : 10 مهر 1398 - 08:46

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با مشارکت بنیاد مسکن کشور و در پی تصویب طرح «احیای بافت با ارزش روستای عنبران» از اواخر سال ۹۳ برای احیای بافت‌های روستایی در حدود ۲/۵ میلیارد تومان هزینه شد.

بافت فرسوده

به گزارش شهرخوان، مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در مقاوم سازی بافت‌های با ارزش روستایی استان اردبیل از مشارکت مناسب ۷۰ درصدی برخوردار بوده تا از این حیث وضعیت مناسبی را در سطح کشور داشته باشیم.

فرهاد سبحانی در بازدید رئیس بنیاد مسکن کشور از طرح‌های عمرانی در دست اجرای روستای عنبران عنوان کرد: شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین از مشارکت مناسب ۷۰ درصدی در طرح مقاوم سازی بافت باارزش روستایی برخوردار هستند.

فرهاد سبحانی

احیای بافت‌های با ارزش روستایی

وی به آثار مثبت توجه به احیای بافت‌های با ارزش روستایی اشاره کرد و افزود: با کمتر شدن محرومیت‌های روستایی خوشبختانه شاهد مهاجرت معکوس به عنبران و بازگشت نشاط و شادابی به چهره منطقه هستیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: با مشارکت بنیاد مسکن کشور و در پی تصویب طرح «احیای بافت با ارزش روستای عنبران» از اواخر سال ۹۳ برای احیای بافت‌های روستایی در حدود ۲/۵ میلیارد تومان هزینه شد که اگر بخواهیم این ارقام را با احتساب ارزش پول کنونی محاسبه کنیم بسیار بالاتر از مبلغ ذکر شده خواهد بود.

سبحانی با قدردانی از صبوری و همکاری اهالی عنبران در اجرای طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن و دیگر پروژه‌های محرومیت زدایی، افزود: تعامل مناسب مردم در عقب نشینی اراضی خود برای اجرای پروژه‌ها ارزشمند بوده که به دلیل وقفه در پیشبرد فعالیت‌های عمرانی با توجه به شرایط جوی سرد و کوهستانی منطقه با صبوری اهالی نیز همراه شده است.

ماهیت توسعه گردشگری در روستاها

به گفته وی طرح بوم گردی از دیگر طرح‌های مناسبی بوده که با ماهیت توسعه گردشگری در روستاها در عنبران نیز اجرا شد تا در بهبود معیشت مردم تأثیرات مثبت خود را ایفا کند.

سبحانی با ابراز امیدواری برای صدور سند مالکیت طرح‌های بوم گردی اجرا شده توسط اهالی منطقه، از تداوم اجرای طرح‌های بنیاد مسکن در این روستا استقبال کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up