• شناسه خبر : 24678
  • تاریخ انتشار : 24 فروردین 1399 - 06:38

استاندار اردبیل از آغاز بکار کلیه کارگاه‌های عمرانی و تولیدی استان در راستای پیشرفت راه‌آهن اردبیل – میانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

 

راه آهن

 

اکبر بهنام‌جو  در جریان بازدید  پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که بر اثر شیوع کرونا در کل کشور رخ داده است، کلیه کارگاه‌های عمرانی و تولیدی استان در راستای پیشرفت راه‌آهن اردبیل – میانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به میانه و اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن کشور، مجدداً آغاز شده و پیشرفت مناسبی دارد و طبق پیش‌بینی‌ها در دو ماه نخست سال جاری هر ماه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری انجام خواهد شد که از ماه‌های آینده ریل‌گذاری در هر ماه دو برابر خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: حدود ۶۰ درصد راه‌آهن اردبیل پیشرفت فیزیکی دارد که مابقی آن ۳۰ درصد عملیات ریل‌گذاری و روسازی و ۱۰ درصد هم زیرسازی است که با تکمیل این موارد، پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بهنام‌جو تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل، برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار برای راه‌‌آهن اردبیل – میانه تخصیص یافت و تخصیص بودجه فوق با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان پیش از موعد خواهد بود و تا به امروز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه اردبیل سرمایه‌گذاری شده و تا پایان پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز بوده که به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است.

وی افزود: پروژه اتصال ایستگاه راه‌آهن اردبیل به شهرک صنعتی در حال مطالعه و طراحی بوده که با مشارکت دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و همچنین مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه در حال پیگیری است که امسال تحقق پیدا خواهد کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up