• شناسه خبر : 25729
  • تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1399 - 11:48

فرماندار اردبیل گفت: طرح جامع پسماند اردبیل سالهاست تدوین گردیده و باید به صورت عملی اجرایی شود.

مسعود امامی یگانه

 

مسعود امامی یگانه در جلسه ڪارگروه پسماند اردبیل گفت: حداڪثر تا پایان اردیبهشت امسال باید اقدامات عملی در راستای ساماندهی محل دفن زباله اردبیل ڪه وضعیتی نامناسب و نگران ڪننده دارد انجام شود و شهرداری اردبیل گزارش اقدامات ساماندهی ایستگاه موقت پسماند را با نظارت محیط زیست ارایه دهد.

فرماندار اردبیل گفت: موضوع مدیریت پسماند نیازمند ارایه برنامه ڪوتاه مدت و بلند مدت با برنامه مشخص و زمان بندی دقیق است. وی افزود: همه دستگاه‌های مسئول و نظارتی باید به وظایف خود بدون هیچگونه وقفه عمل ڪنند و ڪارگروه شهرستان از هر ابزار ممڪن برای تغییر وضعیت موجود استفاده خواهد ڪرد.

امامی یگانه افزود : از شورای اسلامی شهر و شهرداری انتظار داریم از سرمایه گذاران توانمند و ذیصلاح برای بازیافت زباله با طی فرایند قانونی لازم در سریعترین زمان ممڪن استفاده ڪنند و به دفن ثروت پسماند تولیدی آنهم به روش غیراصولی پایان دهند.
نظارت جدی برای جلوگیری از ڪشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو

فرماندار اردبیل گفت: نظارت جدی برای جلوگیری از ڪشتار غیر مجاز دام در شهر آراللو توسط دامپزشڪی شهرستان و سایر ارگانهای ذیربط انجام می‌شود و باید ڪلیه ڪشتار دام در ڪشتارگاه اردبیل و با نظارت بهداشتی لازم از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت انجام شود.

فرماندار اردبیل همچنین در جلسه‌ی بررسی وضعیت ڪشتار دام در سطح شهرستان اردبیل گفت: ڪشتارغیر مجاز دام زمینه انتقال بیماریهای مشترڪ بین انسان و دام همچون بیماری تب ڪریمه ڪنگو و تب مالت را فراهم می‌آورد و حفظ سلامتی شهروندان باید در اولویت همه اعم از قصابان محلی و دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وی اظهار ڪرد: ڪشتار دام در حاشیه خیابانها و محیط غیر بهداشتی تخلف است و در صورت مشاهده با قاطعیت برخورد خواهیم ڪرد.

امامی یگانه گفت: ڪشتارگاهها با رعایت فرایند بهداشتی و با نظارتهای مستمر اقدام به ڪشتار می‌ڪنند و این امر ضرورت مهم در ارایه گوشت سالم به شهروندان ایفا می‌ڪند.

فرماندار اردبیل از تشدید نظارت بر عرضه گوشت در سطح شهرستان خبر داد و بیان ڪرد: در صورت مواجهه با ڪشتار غیر مجاز با دستور مقامات قضایی اقدامات قانونی لازم برای حفظ سلامتی مردم معمول خواهد شد‌.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up