• شناسه خبر : 26753
  • تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1399 - 01:15

استاندار اردبیل گفت: پیمانکاران پروژه راه‌آهن نباید نگران اعتبار باشند بلکه با افزایش جبهه کاری پیشرفت فیزیکی را افزایش دهند.

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از قطعات راه آهن اردبیل گفت: کلیه کارگاه‌های زیر سازی با تمام توان و با افزایش نیروی کار و ماشین آلات بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه به زودی ۲۰۰میلیارد تومان به قطعات این پروژه تزریق می‌شود گفت: ۷۰ میلیارد تومان در اسفندماه واریز شده و ۱۰۰ میلیارد نیز در یک هفته گذشته اخذ شده است.

استاندار اردبیل افزود: میزان اعتبار سال ۹۹ سه برابر افزایش یافته و پیمانکاران نباید نگران اعتبار باشند بلکه با افزایش شیفت و جبهه کاری پیشرفت فیزیکی را افزایش دهند.

بهنام جو افزود: هر سال در نیمه دوم سال اعتبارات و بودجه به پروژه تخصیص می‌یافت، اما امسال به جهت مهم بودن پروژه در نیمه اول سال به نسبت پیشرفت کار اعتبار اختصاص می‌یابد.

او افزود: امسال۱۰۷۰میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه سخت اعتبار اختصاص می‌یابد و نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مناسبی برای این پروژه متصور هستیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با همه پیمانکاران این پروژه در محل استانداری یک جلسه برگزار شد و طبق مصوب این جلسه هر دو هفته یک بار بازدید میدانی از قطعات این پروژه انجام می‌شود.

بهنام جو با بیان اینکه این پروژه برای ما و دولت بسیار مهم و دارای اهمیت است گفت: علیرغم تعطیلی بیشتر پروژه‌ها و واحدها، پیمانکاران این پروژه با تمام توان در روز‌های کرونایی با رعایت پروتکل بهداشتی به کار خود ادامه داده و تغییرات در قطعات کامل قابل لمس است.

او ادامه داد: در این پروژه سه قطعه اساسی و خیلی مهم که پل معتبر، پل سارای و پل آرپاچای است که پیمانکاران این پروژه با تامین اعتبار مصالح لازم را خریداری کرده و به زودی شیفت شب را نیز راه اندازی می‌کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه حداکثر در دو ماه آینده پل سبز تکمیل می‌شود گفت: با تکمیل این پل ۳۰ کیلومتر از سمت میانه نیز برای ریل گذاری آماده خواهد بود.

بهنام جو تصریح کرد: از سمت ایستگاه اردبیل ریل گذاری شروع شده و ریل گذاری ۷ کیلومتر انجام شده است و پیشرفت فیزیکی ایستگاه نیز به خوبی پیش می‌رود.

او با بیان اینکه سه ایستگاه با پیشرفت فیزیکی مناسب و طبق برنامه در حال احداث است افزود: اعتبارات لازم علاوه بر احداث ایستگاه‌ها به زیرسازی و کف سازی اختصاص می‌یاید تا پایان دولت دوازدهم این پروژه تکمیل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: بازدید‌های ادواری از پروژه ادامه می‌یابد و حتی در شیفت‌های شب نیز از محل قطعات سخت بازدید و مشکلات موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up