• شناسه خبر : 27133
  • تاریخ انتشار : 06 خرداد 1399 - 10:01

مدیکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: انتظار می رود تدوین برنامه آموزش و پرورش در راستای تحقق برنامه های اقتصادمقاومتی، جهش تولید و بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساختهای تعالی همه جانبه کشور و وسیله ای برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته در عرصه های مختلف است گفت: تحقق این هدف یعنی تربیت نسلی کارآمد، اثر بخش، یادگیرنده، عدالت محور و مشارکت جو در یک کلمه تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم، تقسیم کار و الزامات به صورت شفاف و دقیق مشخص شده  و فعالیت ها، سنجه پذیر و قابل ارزیابی، قابل اصلاح و بهبودمستمر با برآورد دقیق زمان، نیروی انسانی و منابع مالی و تجهیزات، هدفمند و نتیجه بخش و قابل پژوهش باشد. به عبارتی براساس برنامه باشد.

احمد ناصری افزود: برنامه ریزی یعنی تصور و طراحی وضعیت مطلوب و پیش بینی کردن راههایی که نیل به اهداف را میسر می سازد که از این رو می بایست هدفهای کمی و کیفی به عنوان مقصد روشن در آن بیان شود.

ناصری ادامه داد: تدوین برنامه یکی از فعالیت های مهم و اساسی در نظام تعلیم و تربیت است که به عنوان مهمترین محور فعالیت مدیران وکارشناسان به شمار می رود تا با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود ،کاهش و اصلاح نقاط ضعف ، بیشترین اثر بخشی وکار آیی را در جهت تحقق اهداف داشته باشند.

وی بیان کرد: امروزه یکی از ویژگی های مدیران وکارشناسان توانایی آنها درداشتن تفکر برنامه ریزی و اقدام به آن است وهدف از برنامه ریزی آن است که آینده را به سمت دلخواه ومطلوب جهت دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عنوان کرد: بنا بر این لازمه موفقیت در امور، داشتن برنامه است. وبدون یک برنامه عملی منسجم رسیدن به اهداف میسر نخواهد بود. لذا داشتن برنامه عملیاتی مناسب که راهکارهای رسیدن به اهداف را برای مجریان مشخص کند تا عوامل اجرایی با یک ادبیات مشترک در جهت رسیدن به اهداف پیش بینی شده گام بردارند ضروری است .

احمد ناصری در ادامه ضمن تشکر از کلیه عوامل مرتبط درتدوین برنامه سال ۱۳۹۸ گفت؛ برنامه سال ۱۳۹۹ بایستی براساس برنامه وزارت متبوع، برنامه ارایه شده توسط وزیرمحترم آموزش وپرورش درمجلس شورای اسلامی، منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در راستای اقتصادمقاومتی، جهش تولید و بیانیه گام دوم انقلاب و اسنادبالادستی ازجمله برنامه ششم توسعه، سندچشم انداز بیست ساله و سیاستهای دولت با توجه به بازه زمانی تهیه و تدوین شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up