• شناسه خبر : 27901
  • تاریخ انتشار : 17 خرداد 1399 - 09:05

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی استان اردبیل را رکورددار تولید بذر ذرت کشور دانست و گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسات و شرکت‌های تولیدکننده بذر است.

ذرت

جواد وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی استان اردبیل را رکورددار تولید بذر ذرت کشور دانست.

وی افزود: با توجه به نقش بذر به‌عنوان یک تکنولوژی مورد نیاز بخش کشاورزی و نظر به ضرورت حمایت از صنعت بذر که در طی سال‌های اخیر نقش مهمی در ارتقاء تولید کشور داشته، سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسات و شرکت‌های تولیدکننده بذر است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مقایسه با دیگر سازمان‌ها درسال گذشته در تولید بذر ذرت بسیار موفق عمل کرد و هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در سال زراعی گذشته با تولید ۹هزار و پانصد تن بذر با کیفیت عالی که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ باصددرصد رشد در سطح سه‌هزار و ۲۶۱ هکتار تهیه شده و بیش از ۹۰ درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین کرده که این امر از خروج ارز جلوگیری کرده است.

وفا بخش از پرداخت و تسویه کلیه مطالبات یارانه بذر سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۳۲۷هزار و ۱۲۵ میلیون ریال خبر داد و گفت: از میزان مطالبات یارانه بذر سال گذشته نیز به میزان ۶۶۹ هزار و ۸۷۵ میلیون ریال به کلیه استان‌ها و موسسات تحقیقاتی پرداخت شده است.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این دیدار بیان کرد: در سال زراعی گذشته با تلاش کشاورزان و مجموعه این سازمان بعد از چندین سال، رکورد تولید ذرت بذری حاصل شد.

وی گفت: میزان تولید بذر ذرت بالغ بر ده هزار تن و با کیفیت عالی و قوه نامیه استاندارد بوده و نزدیک به نود درصد نیاز کشور به بذر ذرت تامین شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up