• شناسه خبر : 28029
  • تاریخ انتشار : 18 خرداد 1399 - 10:36

بخشدار بخش خورش رستم گفت: وقوع طوفان ،گردباد، بارش باران شدید و جاری شدن سیل خسارت سنگینی را به ۲ روستای سقزچی و قره‌تکان از توابع بخش خورش رستم شهرستان خلخال وارد کرد.

سیلاب

ابوطالب نصیری بخشدار بخش خورش رستم گفت: طوفان و سیلاب به ۱۵ واحد مسکونی موجود ، مزارع کشاورزی ،محصولات باغی و دامداری‌های روستای سقزچی خسارات سنگینی وارد کرده است .

وی اظهار کرد: بر اثر این حادثه که شنبه شب رخ داد، پنج واحد مسکونی روستای سقزچی تخریب شده و به ۱۰ واحد مسکونی نیز بر اثر کنده شدن سقف شیروانی و یا فروریختن دیوار منازل تا ۶۰درصد خسارت وارد شده است.

به گفته وی ، امداد گران جمعیت هلال احمر خلخال دیشب در محل روستا حضور یافته و نسبت به اسکان اهالی واحدهای مسکونی تخریب شده از توفان و سیل در حال اقدام هسند.

بخشدار بخش خورش رستم خلخال افزود: شدت باد و توفان به حدی بوده است که درختان گردوی کهنسال باغ‌های روستای سقزچی را از ریشه کنده و خسارات سنگینی را به مزارع کشاورزی ،محصولات باغی و طویله‌ها وارد کرده است .

نصیری بیان کرد: طوفان و سیل همچنین به محصولات زراعی و باغی روستای قره‌تکان نیز خسارات سنگینی وارد کرده و میزان ریالی خسارات وارده امروز با اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان برآورد خواهد شد .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up