• شناسه خبر : 28153
  • تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399 - 12:04

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۴۰۰ نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار گرفته اند که تا پایان سال این رقم نزدیک به ۷۰ هزار نفر خواهد شد.

بیمه تامین اجتماعی

رضا عبداللهی با بیان اینکه تا پایان سالجاری ۱۴ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار می‌گیرند؛ افزود: استاندار اردبیل با ابلاغ سهمیه تکلیفی ۱۴ هزار نفری به فرمانداران استان، توسعه بیمه اجتماعی را در استان به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای استان اعلام و بر تحقق آن در جامعه هدف تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق این هدف بزرگ مستلزم مشارکت مردم و همکاری بیش از پیش فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمات روستایی است، گفت: صندوق استان با تبعیت از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای ستاد صندوق، پوشش حداکثری و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه هدف را به عنوان برنامه راهبردی و توسعه‌ای با تلاش مضاعف پیگیری می کند و روند اجرای طرح توسعه بیمه اجتماعی به صورت روزانه توسط صندوق پیگیری و رصد می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی از برنامه‌های راهبردی دولت است، افزود: دولت توجه ویژه‌ای به توسعه بیمه اجتماعی دارد و دو برابر حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما در جامعه هدف صندوق پرداخت می کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه در بدو تاسیس صندوق جامعه هدف محدود به روستاها و مناطق عشایری بود؛ ادامه داد: با توجه ویژه دولت در سالهای اخیر جامعه هدف صندوق گسترش یافته است به طوری که امروز شاهد تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان ساکن و غیرساکن، زنبورداران و قالی‌بافان نیز در صندوق می‌باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۴۰۰ نفر در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان از صندوق دریافت می کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up