• شناسه خبر : 30189
  • تاریخ انتشار : 16 تیر 1399 - 01:01

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: برگزاری تمامی مراسمات مذهبی اعم از عزاداری ها، ختم و اجتماعات در مساجد و بقاع متبرکه ممنوع می باشد و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

مهدی ستوده
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ستوده در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهر هیر گفت: با توجه به اوج گیری مجدد بیماری کرونا اهالی بخش و منطقه هیر علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید در حد امکان از برگزاری مراسمات مذهبی، ختم و عزاداری ها دوری کنند.
وی خواستار اهدای هزینه بسیاری از نذورات و احسانات ایام ماه محرم و مناسبت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و افزود: با توجه به اینکه اهالی منطقه و روستائیان بخش هیر در ایام ماه محرم و مناسبت ها بیشتر به نذورات و احسانات می پردازند بنابراین امسال باید روش های پرداختن به این نذورات را تغییر و با روش های دیگر انجام دهند.
هوشیار مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به اینکه بهترین روش برای پرداختن به احسانات و نذورات در ایام ماه محرم و مناسبت ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین اهدای کل یا جزئی از هزینه ها به ستاد بازسازی عتبات عالیات است افزود: با جمع آوری نذورات تکمیل پروژه های بازسازی حرمین ائمه اطهار علیه السلام صورت می گیرد.
بخشدار هیر هم گفت: برگزاری مراسمات عروسی، ختم و تجمعات باید با اخذ مجوز و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up