• شناسه خبر : 30404
  • تاریخ انتشار : 18 تیر 1399 - 08:52

فرمانده انتظامی چایپاره گفت: ۲ زن رمال و دعا نویس که با شگردهای خاص از خانواده و افراد خاص در چایپاره اخاذی می کردند، دستگیر شدند.

دستگیری زن مجرم

شهرخوان: سرهنگ احدی افزود: این دو زن جوان که اهل یکی از شهرستانهای مجاور هستند با حضور در شهرستان و شگردهای خاص و دعا نویسی از خانواده های بدون فرزند و کسانی که فرزند دار نمی شدند اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی در ادامه با تاکید براینکه، افراد مذکور از ۳ نفر با دعا نویسی ۴۰ میلیون تومان اخاذی کرده بودند، افزود: علاوه بر آن این دو زن به سرقت از منازل در شهرستانهای خوی و مرند نیز با شگرد رمالی و دعا نویسی اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی چایپاره خطاب به مردم گفت: اخیراً کلاهبرداری به روش طالع بینی و کف‌بینی به یکی از روش‌های مجرمان تبدیل شده است، از این‌رو به همشهریان توصیه می‌کنم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

سرهنگ احدی با اشاره به اینکه، افراد سودجو، خرافات را به اشکال گوناگون در شهر و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند، افزود: هم وطنان باید با آگاهی و حساسیت بیشتر گرفتار چنین خرافات و اخاذی ها نشوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up