• شناسه خبر : 31673
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1399 - 11:03

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل از زمین وقفی پروفسور زاهدی اصل به متراژ۱۴۰۳ مترمربع با نیت ساخت یتیم خانه امام رضا(ع) بازدید نمودند.

مهدی ستوده

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ستوده ضمن بازدید از این موقوفه اظهار داشت:موقوفه زاهدی اصل در سال ۱۳۹۸ توسط پروفسور صالح زاهدی اصل به متراژ۱۴۰۳ مترمربع واقع در نیار را وقف نموده است.

وی گفت:نیت واقف احداث ساختمان برای نگهداری ایتام و بچه های بی سرپرست و بدسرپرست توسط موسسه امام رضا(ع) است.

دکتر ستوده در ادامه افزود: وقف مشارکتی وقفی است که برای موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می‌گیرد. به عبارتی دیگر واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در وقف مذکور مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت:یکی از ویژگی‌های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه است و افراد با هر سطح درآمدی می‌توانند در کار نیک مشارکت داشته باشند و صرفا منابع مالی زیاد، ملاکی برای کمک رسانی نیست.

وی در ادامه با اذعان به اینکه به بحث وقف در جامعه، آن گونه که باید پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: مردم می توانند هر خواسته مشروعی نظیر مسکن، ازدواج، تحصیل، خرید لوازم التحریر و … را در قالب وقف مطرح کنند.

دکترستوده سنت حسنه وقف را میراث ماندگار و جاودان ائمه اطهار برای بشریت برشمرد و افزود: وقف در تاریخ ملت ایران می درخشد و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون وقف های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران درجامعه به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه مقام رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند ولی تمکن مالی آنها اجازه ی این کار را نمیدهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده ی ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکترستوده با اشاره به مطلب فوق، افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه ی خود مفید واقع شود. اگر درگذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، و امروز این امکان مادی برای تک ‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up