• شناسه خبر : 31859
  • تاریخ انتشار : 02 مرداد 1399 - 01:31

شهردار اردبیل گفت: درج فراخوان از شیوه‌های مناسب اجرای پروژه‌های عمرانی است و با سرعت و رقابت پذیری بیشتر می‌توان پروژه‌ها را از طریق فراخوان اجرا کرد.

حمید لطف اللهیان
حمید لطف اللهیان تصریح کرد: به منظور احداث مجتمع تجاری، رقابت در شرایط برابر برگزار و۱۳ نفر اعلام آمادگی کرده اند.
وی با تاکید به اینکه بستر برای سرمایه گذاری در شورابیل فراهم شده است، افزود: عنصر باارزشی مانند شورابیل به تازگی قابلیت سرمایه گذاری یافته است و تا پیش از این چندان مورد توجه نبود.
به گفته شهردار اردبیل این پروژه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود، ادامه و شاید این میزان به اندازه نیمی از پروژه‌های سرمایه گذاری فعلی و یا بیشتر پیرامون دریاچه شورابیل باشد.
وجود طرح جامع در شورابیل جای خوشبختی دارد
وی در پاسخ به دغدغه‌های پیرامون طرح جامع شورابیل گفت: وجود طرح جامع جای خوشبختی دارد. در گذشته هر اتفاقی افتاده بدون طرح جامع بوده است.
لطف اللهیان گفت: اگر شورابیل را به مانند امروز عنصر باارزش شهر می‌دانستند به عنوان مثال در طراحی و تفکیک شهرک نادری دقت می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه ساختمان‌ها در سمتی احداث شده که درست پشت به آب دریاچه است، گفت: این در حالی است که در سطح جهان ساخت و سازها رو به آب است و آب خود عنصر توسعه محسوب می‌شود.
در شهرک نادری  بارگزاری‌های مطلوبی مشاهده نمی‌شود
شهرداری اردبیل با انتقاد از اینکه در شهرک نادری  بارگزاری‌های مطلوبی مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در بارگزاری‌های جدید به طرح جامع و ضوابط قانونی توجه شده است.
لطف اللهیان تاکید کرد: سهم مشارکت شهرداری نیز در این دو پروژه قابل توجه است و عموما چنین سهمی در پروژه‌های عمرانی مشاهده نمی‌شود.
تخصیص اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی برای عمران شهری اردبیل
شهردار اردبیل همچنین به جلسات اخیر با قرارگاه خاتم الانبیا اشاره و تصریح کرد: جلسات با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار شده و منجر به تفاهم نامه‌ای شد که در عمران شهری اردبیل ۵۰۰ میلیارد تومان کمک کنند.
لطف اللهیان با اشاره به اینکه در روزهای آینده تفاهم نامه امضا و مبادله می‌شود، افزود: جهت اولویت بندی مباحث عمران شهری، اولویت‌ها به شورای شهر ارسال شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up