• شناسه خبر : 31902
  • تاریخ انتشار : 02 مرداد 1399 - 12:11

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تحریم‌های بانکی راه‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات را پیچیده کرده است.

حسین پیرموذن
حسین پیرموذن با بیان این‌که تحریم‌های بانکی راه‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات را پیچیده کرده است، گفت: این که یک صادرکننده بتواند به جای ارز، کالا وارد کشور کرده و یا پول خود را با واردکننده کالا به اشتراک بگذارد، تقاضا در بازار ارز داخلی را کاهش خواهد داد.
وی بیان کرد: با گشایش‌هایی که در این زمینه طی هفته گذشته انجام شد، بانک مرکزی و وزارت صمت به نتایج مطلوبی رسیدند و در نتیجه التهابات بازار نیز تا حدودی کاسته شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تلاش‌های بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز را ستود و اظهارداشت: تعاملات خوبی میان رییس کل بانک مرکزی و بازرگانان شکل گرفته که امیدواریم با ادامه این روند، باز هم شاهد کاهش نرخ ارز باشیم.
پیرموذن با تاکید بر این‌که صادرکننده یا واردکننده نباید به جز صادرات و واردات، دغدغه دیگری داشته باشند، گفت: مقررات دست و پا گیر در حوزه تجارت باید در شرایط ملتهب کنونی از بین بروند تا فعالان بازرگانی بتوانند به راحتی وظیفه اصلی خود را انجام بدهند.
وی چالش کنونی حوزه ارز را به هم خوردن تراز عرضه و تقاضا دانست و با بیان این که علاوه بر تقاضای سفته‌بازانه، تقاضای واقعی نیز در بازار وجود دارد، افزود: بانک مرکزی می‌تواند تامین‌کننده ارز باشد، اما کنترل تقاضای سفته‌بازانه و ارائه نرخ‌های غیرواقعی در فضای مجازی و حقیقی بر عهده مسوولان دیگری است که امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up