• شناسه خبر : 32081
  • تاریخ انتشار : 04 مرداد 1399 - 10:38

ویروس کرونا علاوه بر مشکلات و معضلات عظیمی که به وجود آورده و اصطلاحاً به آن بحران ویروس کرونا یا تبعات و خطرات ویروس کرونا اطلاق می‌شود، فوایدی هم به همراه داشته که به دستاوردهای ویروس کرونا شهرت یافته است.

آزمایش ویروس کرونا
شهرخوان: بر اساس نتایج تحقیقاتی که انجام ‌گرفته، اعمال قرنطینه و دورکاری در دوره ویروس کرونا باعث کاهش فشار بر کارمندان و به تبع آن افزایش بهره‌وری آنها شده است.

در این تحقیق که موسسه بیمه درمانی آلمان (دی‌ای‌کی) انجام داده و خبرگزاری این کشور هم آن را منتشر کرده است، قبل از شیوع ویروس کرونا ۲۱ درصد از کارمندان از فشار مستمر شغلی رنج می‌بردند، در حالی که این نسبت بعد از آغاز بحران ویروس کرونا به ۱۵ درصد کاهش یافت. از سویی شمار افرادی که اعلام کردند هیچ فشار کاری‌ای متحمل نمی‌شوند از ۴۸ درصد قبل از ویروس کرونا به ۵۷ درصد بعد از شیوع این ویروس افزایش پیدا کرده است.

طبق نتایج این تحقیق که ۲ موسسه متخصص روی جامعه آماری متشکل از هفت هزار کارمند قبل از شیوع کرونا و بعد از آن انجام دادند، مشخص شد راندمان ۵۴ درصد از افرادی که از منزل دورکاری می‌کنند نسبت به دوره‌ای که در دفتر مشغول فعالیت بودند افزایش پیدا کرده است.

همچنین ۷۶.۹ درصد از کارمندانی که در حال حاضر مشغول دورکاری هستند گفته‌اند تمایل دارند بعد از پایان مشکلات شیوع ویروس کرونا نیز همچنان به همین روش به همکاری خود ادامه دهند.

اعتمادآنلاین



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up