• شناسه خبر : 32227
  • تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 - 09:36

شهردار اردبیل از تهیه و تدوین شناسنامه هویتی، تاریخی و فرهنگی محلات قدیمی اردبیل خبر داد‌.

تدوین شناسنامه هویتی محلات اردبیل

به گزارش شهرخوان، شهردار اردبیل از تدوین شناسنامه هویتی محلات اردبیل با هدف شناسایی، احیای هویت و معرفی ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی محلات اردبیل خبر داد.

محمود صفری در جلسه کمیسیون زیباسازی محیط شهری با بیان اینکه محلات قدیمی هویت اردبیل هستند، اظهار کرد: طرح تدوین شناسنامه هویتی محلات قدیمی اردبیل با هدف احیای هویت تاریخی و معرفی ارزش های اجتماعی، فرهنگی محلات در دستور کار است.

وی افزود: در همین راستا و جهت طراحی اینفوگرافیک محلات قدیمی اردبیل؛ فراخوانی جهت جمع بندی آثار طراحی داده می‌شود و انتظار داریم صاحب‌نظران این حوزه جهت پیشبرد بهتر اهداف شهرداری را یاری کنند.

وی با بیان اینکه ارج نهادن به جایگاه ویژه شهر اردبیل از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ضروری است، گفت: در این طرح علاوه بر اینکه نقاط قوت محلات تقویت شده و نقاط ضعف و آسیب های موجود نیز احصا و برطرف می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه در این طرح قرار است شرکت کنندگان به شرح اجمالی از تاریخچه محلات، نام سابق و کنونی محله و دلیل نامگذاری بپردازند، افزود: معرفی شهدا، ایثارگران، ادبا، روحانیون، هنرمندان، ورزشکاران خادمین‌ محلات و مفاخر نیز جز بخش‌هایی از این طرح است.

محوطه شهیدگاه اردبیل



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up