• شناسه خبر : 33015
  • تاریخ انتشار : 16 مرداد 1399 - 10:28

استاندار اردبیل گفت: تدوین برنامه ارائه مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی مورد تاکید است.

 

اکبر بهنامجو

اکبر بهنام جو در نشست مشورتی فرهنگی با روانشناسان گفت: در سال گذشته اقداماتی در راستای ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان انجام گرفته بود که به دلیل شیوع کرونا محدود شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همچنان کرونا مهار نشده، لازم است با تطبیق با موقعیت کنونی ارائه آموزش‌ها با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارخانجات، دانشگاه‌ها و حتی دبیرستان‌ها باید از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

بهنام جو تربیت کادر متخصص برای وسیع‌تر شدن گستره آموزش‌ها را از ضروریات برشمرد و خواستار تربیت نیرو‌های مشاور برای ارائه خدمات مشاوره در محیط‌ها و رده‌های سنی مختلف شد.

وی بهره گیری از ظرفیت روحانیت در راستای ارائه آموزه‌های دینی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ارائه آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج باید تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و روانی مد نظر قرار گیرد.

استاندار اردبیل به تاثیر ازدواج غلط در افزایش طلاق اشاره کرد و افزود: باید آموزش مهارت‌های همسر یابی چند سال قبل از اقدام به ازدواج برای جوانان ارائه شود.

بهنام جو ادامه داد: با افزایش ارائه مهارت‌های زندگی از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که از طلاق ناشی می‌شوند، نیز جلوگیری می‌شود.

وی تدوین برنامه برای ارائه مشاوره‌ها و آموزش مهارت‌های زندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جریان ارائه مشاوره پیش از ازدواج باید، آموزش سایر مهارت‌های ارتباطی در درون خانواده نیز مد نظر قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: آموزش تخصصی مهارت‌های رفتاری با حضور روانشناسان از بروز بسیاری ناملایمات در درون خانواده‌ها می‌کاهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up