• شناسه خبر : 33097
  • تاریخ انتشار : 18 مرداد 1399 - 11:16

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی در توسعه کشور و استان اردبیل نقش بسزایی داشته که قابل تحسین و تشکر است.

صدیف بدری

صدیف بدری افزود: با توجه به اینکه دغدغه اصلی جهاددانشگاهی حل مشکلات موجود در جامعه است لذا به عنوان نماینده مردم با همکاری سایر نمایندگان استان به انجام مأموریت‌های این نهاد در اردبیل کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه  سند توسعه استان اردبیل باید توسط دولت تهیه شود، تصریح کرد: اولویت‌های این سند باید با کمک مؤسسات علمی و پژوهشی همچون جهاددانشگاهی تعیین گردد تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام گیرد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پروژه راه آهن اردبیل تمام شود و هر سال یک کار بزرگ زیربنایی مهم و تاثیرگذار در استان با هم افزایی نمایندگان و مسئولان استان شروع شود تا بتواند به توسعه استان کمک کند.

بدری بر اطلاع رسانی بیشتر عملکرد و دستاوردهای جهاددانشگاهی تاکید و اضافه کرد: جا دارد از تلاش‌های ارزنده جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان اردبیل تشکر ویژه‌‌ای کنیم چرا که با مدیریت جهادی کارهای کاربردی خوبی برای کشور انجام داده است.

وی تنها راه نجات کشور را مدیریت جهادی و ایثارگرایانه دانست و افزود: برای بهبود وضعیت و رشد و توسعه کشور باید به آرمان‌های انقلاب برگردیم و مدیران بایستی در این زمینه پیشگام باشند. البته جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

این نماینده با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در زمینه علمی و تحقیقاتی کارهای خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: این نهاد ظرفیت بالایی دارد به همین خاطر انتظارات از جهاددانشگاهی بالاتر رفته است لذا باید این ظرفیت‌ها تقویت شود تا بتواند دست دولت را در انجام کارها بگیرد.

بدری راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را در استان اردبیل کار ارزنده ای خواند و گفت: برای ارائه خدمات بهتر باید از این حرکت علمی و فناورانه حمایت و زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

وی برگزاری آزمون‌های استخدامی و دور‌های آموزشی مهارت محور توسط جهاد دانشگاهی را حرکت خوبی دانست و اظهار کرد: سعی خواهیم کرد با کمک تمام نمایندگان و مسئولان کشوری و استانی به تقویت جهاددانشگاهی کمک کنیم.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سلامت عملکرد را در مجموعه جهاددانشگاهی دیده‌ام، تصریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در پیشگیری و ریشه کنی ویروس کرونا، کاهش میزان خسارت ناشی از سرمازدگی و کم آبی به محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت در استان کمک کند.

بدری ایجاد واحد صنعتی تولید نشاسته صنعتی توسط جهاددانشگاهی را مهم و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان دانست و اظهار کرد: این امر باید با هماهنگی و کمک مسئولان استان و کشور در اسرع وقت عملیاتی شود.

 وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی می تواند با هم‌افزایی با دانشگاه‌های استان کارهای خوبی در راستای توسعه اردبیل انجام دهید، افزود: جهاددانشگاهی نهادی تحقیقاتی و علمی می‌باشد که وارد مسائل سیاسی نشده و راز موفقیت آن هم همین است.

 بدری در پایان با بیان اینکه ما و مسئولان باید از جهاددانشگاهی کار بخواهیم و در کنار آن این نهاد را تقویت و حمایت نماییم، خطاب به جهادگران گفت: یار دولت و مردم باشید چون ظرفیت بالایی دارید و انتظارها از شما بیشتر است.

در ابتدای این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد تصریح کرد: جهاددانشگاهی در راستای تأمین نیازهای روز جامعه، فرصت و ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور را به خوبی شناسایی کرده و در راستای افزایش خودباوری در جهت توسعه کشور گام برمی‌دارد.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه روحیه انقلابی و جهادی جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف کشور نقش بسزایی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر این نهاد انقلابی فعالیت‌های حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود را به سمت توانمندسازی و ارتقاء ظرفیت های استانی سوق داده است.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با احصای نیاز استان ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته صنعتی را با جدیت پیگیری می ‌کند و در تلاش است تا مهرماه سالجاری آن را راه‌اندازی نماید، عنوان کرد: با تولید نشاسته صنعتی که از محصولات استراتژیک در صنعت نفت است نیاز کشور به این محصول وارداتی مرتفع خواهد شد.

اوچی اردبیلی از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال به این پروژه در بودجه سال ۱۳۹۹ کشور خبر داد و از مسئولان و نمایندگان استان خواست در تسریع راه‌اندازی این پروژه با جهاددانشگاهی همکاری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up