• شناسه خبر : 33250
  • تاریخ انتشار : 20 مرداد 1399 - 02:29

شهردار اردبیل از آغاز عملیات بازگشایی، تعریض، تملک املاک باقی‌مانده در سایت «شهیدگاه» اردبیل به مساحتی در حدود ۹۰۰ متر مربع خبر داد.

6

حمید لطف‌اللهیان ظهر امروز در بازدید از محوطه شهیدگاه اردبیل اظهار داشت: در راستای تحقق شعار «اردبیل، شهر انسان محور» و ادامه بازگشایی و تملک املاک شهیدگاه در اطراف بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، این محوطه با هزینه بیش  از ۶ میلیارد تومان بازگشایی و تعریض شد.

وی گفت: عملیات بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت مرکزی و تاریخی شهر در چند روز گذشته اجرا شده و  اکنون عملیات سنگفرش آن در حال اجرا است.

شهردار اردبیل با تاکید بر ارتقای فرهنگ پیاده‌مداری و سلامت‌محوری بیان کرد: در این راستا پیاده‌راه‌هایی از جمله پیاده راه اسفریس، پیاده راه ارتش و رینگ سلامت شورابیل در شهر اردبیل احداث شده است که علاوه بر اینکه سبب ارتقای کیفیت زندگی، بهبود سلامت جسمی و افزایش روابط اجتماعی شهروندان می‌شود بلکه مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفته است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده شهر و بازآفرینی شهری، بازگشایی محوطه تاریخی شهر،ارتقا جاذبه‌های گردشگری،سلامت محوری و تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان از جمله اهداف این طرح است، افزود: اجرای پروژه‌های سلامت محور همواره جز برنامه‌ها و اولویت‌های شهرداری است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه فضای شهیدگاه با هدف مکانی تاریخی برای برگزاری آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی _ فرهنگی در بافت تاریخی شهر و در اطراف بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی طراحی و اجرا شده است، گفت: اجرای آبنما، مبلمان شهری و نورپردازی‌های نوین شهری با هدف خلق زیبایی‌های بصری در فضای شهر نیز در این محوطه اجرا شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up