• شناسه خبر : 334
  • تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - 12:58

در یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری و شهردار اردبیل با رویکرد و تعریف پروژه های انسان محور و سلامت محور در مجموعه تفریحی و گردشگری شورابیل راتبدیل به برند گردشگری سلامت کشور کرده است.

دریاچه شورابیل، مهم‌ترین عنصر طبیعت اردبیل است که سالیان سال است که مردم اردبیل آرزو دارند شورابیل به برند تبدیل شود.
در یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری و شهردار اردبیل با رویکرد و تعریف پروژه های انسان محور و سلامت محور در مجموعه تفریحی و گردشگری شورابیل راتبدیل به برند گردشگری سلامت کشور کرده است.
زیرساخت‌های متعدد با چنین نگاهی در پیرامون دریاچه اشاره و تأکید به مسیر پیاده‌روی (رینگ پیاده روی سلامت محور ) به طول 7 کیلومتر و تعریف پروژه‌های زیرسازی ممنوع کردن ورود خودرو، و موتوربرقی و قطار لاستیکی، زیپ لاین، ورودی های جدید و هم چنین قایق رانی و.. تعریف شده است و در عین حال احداث پارکینگ برای پارک خودروها پیش بینی کرده اند.
ساماندهی مراکز گردشگری، کارآئی و زیبایی مبلمان شهری و توجه به رویکردهای انسان_محور و سلامت محور در شورابیل به عینا قابل لمس می باشد در زیبایی و عملکرد فضاهای گردشگری بسیار موثر است.
امروزه فضاهای گردشگری به خصوص گردشگری شهری مورد توجه فراوان مردم جهت گذران دادن اوقات فراعت می باشد، در برنامه ریزیها باید جهت ایجاد جذابیت بیشتر این مراکز جهت جذب جمعیت و تامین آسایش استفاده کنندگان از فضاهای گردشگری (شورابیل ) و همچنین تامین درآمد مناسب و ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری به ساماندهی اینگونه فضاها با ایجاد انواع و رنگبندی تجهیزات مورد نیاز و شاخصهای زیبایی شناسی محیط های شهری برای آسایش گردشگران پرداخت.
همچنین استفاده از مبلمان شهری در تعریف شخصیت عملکردی فضاهای گردشگری نقش مهمی ایفا میکند و در چگونگی روحیه شهر و مردم بسیار موثر است.
طراحی، اجراء و مکانیابی صحیح مبلمان شهری که همواره بر طبق نیاز مردم و چگونگی کارکرد فضای گردشگری انجام می شود می تواند در صورت اجرای پروژه های نیمه تمام شورابیل، فضای گردشگری نسبتاً مطلوبی را پدید آورد و علاوه بر تبدیل شورابیل به یک برند کشوری با برنامه ریزی دقیق می توان به جذب گردشگر از کشورهای خاورمیانه شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up