• شناسه خبر : 33561
  • تاریخ انتشار : 23 مرداد 1399 - 12:12

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: هدفگذاری های پلیس فتا بر اساس الگوها و اخلاق اسلامی است و بایدها و نبایدهای فضای حقیقی باید در فضای مجازی نیز رعایت شود.

شبکه ارتباطات سایبری

علی قهرمان طالع  در رابطه با اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه انجام شده توسط پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: آموزش‌های پلیس فتا عمدتاً بر اساس آموزش‌های الکترونیک است و مجموعاً هدفگذاری های ما بر اساس بایدها و نبایدها و خوب‌ها و بدهایی است که در فضای حقیقی وجود دارد عیناً بر اساس الگوها و اخلاق اسلامی و بر اساس استانداردهای جهانی در فضای مجازی نیز باید رعایت شود.

وی در خصوص هدفگذاری های مد نظر در خصوص اقدامات پیشگیرانه اظهار کرد: هدفگذاری های عمده در جهت اقدامات پیشگیرانه بر حول سه محور بوده که محور اصلی ما حفظ و توسعه و بهسازی منابع و سرمایه‌های اجتماعی و مهارت‌ها بوده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: بحث دوم مد نظر پلیس فتا در راستای اقدامات پیشگیرانه نظارت و کنترل بر روی الگوریتم‌های امنیتی در پیکربندی سایت‌ها، مدیریت ادمین‌ها و همچنین صفحات و شبکه‌های اجتماعی بوده و محور سوم از اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا اصلاح الگوهای رفتاری کاربران بوده است.

قهرمان طالع ادامه داد: نقطه تمرکز ما در بحث‌های برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی، بر روی کانون‌های هدف در بحث کودکان سنین پایه به سه محور دانشی و بینشی و مهارتی تقسیم شده است.

وی گفت: در خصوص مسئله دانشی از اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا در رابطه با سنین کودکی را می‌توان به داشتن علم فضای مجازی توسط کودک اشاره کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و مسئله بینشی که بر روی بالا بردن قدرت تشخیص و تمییز کودکان هنگام حضور در فضای مجازی تاکید دارد و بحث مهارتی نیز در برگیرنده کلیه مهارت‌های لازم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در راستای فعالیت‌های مفید است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up