• شناسه خبر : 34859
  • تاریخ انتشار : 06 شهریور 1399 - 01:39

استاندار اردبیل گفت: افزایش صادرات از ناحیه مجلس هم پیگیری می شود.

اکبر بهنامجو
اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل اظهار داشت: ایجاد بارانداز ریلی در منطقه تازه کند ـ پارس آباد مسیر را برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و روسیه باز می‌کند و سفر معاون وزیر امور خارجه و بازدید از منطقه بیشتر برای این موضوع تدارک دیده شده است.
وی افزود: مطالعه و بررسی بار انداز ریلی از دو سال گذشته شروع شده و با رعایت مسائل حقوقی و بین المللی و موافقت مسئولان ذیربط این امر مهم تحقق می‌یابد و باید همکاری‌های لازم جهت احداث این طرح بسیار اساسی و زیر بنایی با توافق طرفین صورت گیرد.
استاندار اردبیل افزود: بازدید میدانی معاون دیپلماسی امور اقتصادی وزیر امور خارجه از طرح‌های مختلف از جمله سدخداآفرین، سدقیز قلعه سی، خط انتقال، اراضی پایاب و نیز محل راه اندازی بارانداز ریلی بسیار حایز اهمیت است.
وی تصریح کرد: چندی پیش سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر فعلی کشور آذربایجان نیز مشابه این بازدید را از مسیر و محل‌های مورد نظر انجام داد که برای تسریع فرایند موضوع یک بحث حیاتی است.
استاندار اردبیل گفت: بزرگترین مجموعه گلخانه‌ای کشور در پارس آباد مغان راه اندازی می‌شود و محصولات تولید شده در این گلخانه‌ها صادرات محور هستند.
وی  با بیان اینکه بحث افزایش صادرات از ناحیه مجلس هم پیگیری می شود گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ظالمانه برخی کشورها در رابطه با کشورمان، مشکلات ارزی در بحث صادرات مطرح می شود که با پیگیری‌های همه جانبه راهکار مناسبی برای باز گرداندن ارز صادراتی اتخاذ می‌شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: علیرغم شرایط کرونایی و بسته شدن مرزهای کشور، گمرک بیله سوار با رعایت تمام اصول بهداشتی صادرات و واردات را تعطیل نکرده و با ظرفیت مناسب این بحث ادامه یافته است.
وی با اشاره به اینکه قیمت گذاری سیب زمینی به سازمان صمت ارجاع شده است، اظهار کرد: اردبیل قطب محصولات کشاورزی که یکی از استان‌های مهم مرزی است باید با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و بررسی‌های جوانب کار در مورد افزایش صادرات سیب زمینی نیز تلاش کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up