• شناسه خبر : 34871
  • تاریخ انتشار : 06 شهریور 1399 - 01:27

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تامین مالی تکمیل سدهای مخزنی عمارت و تازه‌کند در دستور کار است.

سد

 

عباس جنگی مرنی در بازدید از عملیات اجرایی سدهای عمارت و تازه‌کند گرمی افزود: پیشرفت قابل توجهی در سدهای استان انجام شده و اعتبار خوبی هم برای تکمیل این سدها اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: تامین مالی تکمیل سدهای مخزنی عمارت و تازه‌کند در دستور کار است و برای تکمیل مطالعات ۲ سد جدید در حوزه آبریز رودخانه مرزی بالهارود نیز اعتبار مورد نظر از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و ابلاغ شده است.

جنگی مرنی گفت: مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل سدهای مخزنی عمارت و تازه‌کند انگوت ، هزار میلیارد ریال فاینانس بنیاد مستضعفان و جانبازان برای سد عمارت ، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مدیریت بحران کشور برای ساماندهی رودخانه بالهارود و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل مطالعات طرح‌های توسعه حوزه آبریز رودخانه مرزی بالهارود اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بازسازی کانال آب‌آور سد گیلارلو گرمی با اعتبار۲۰ میلیارد ریال از بنیاد علوی و اقدام برای تکمیل مطالعات تصفیه خانه آب شرب روستاها و شهرهای پایاب سد تازه‌کند انگوت در دستور شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است و علاوه بر این تامین آب شرب ، صنعت ، گردشگری و کشاورزی منطقه از طریق منابع آب زیرزمینی و سطحی و سدهای شهرستان گرمی مغان با جدیت در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اعلام تامین آب موردنیاز شرب و کشاورزی روستاهای حاشیه رودخانه دره‌رود در ماه‌های اخیر افزود: در این باره رهاسازی آب از مخازن بالادست برای حقابه بران حاشیه رودخانه قره‌سو و دره‌رود در شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و اصلاندوز در چند نوبت انجام و تامین آب شده و منابع آب شرب محلی این روستاها نیز تقویت شده است.

وی با تشریح فرآیند مطالعات طرح‌ها و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های تحت مدیریت و راهبری شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان گرمی و تامین مالی آنها گفت: برای بهره‌برداری بهینه منابع ، باید بر پایه اصول فنی و کارشناسی شده فعالیت و پایداری توسعه در منطقه و استان را سرلوحه برنامه خود قرار داد تا طرح‌ها و پروژه‌ها عملیاتی شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up