• شناسه خبر : 35369
  • تاریخ انتشار : 12 شهریور 1399 - 06:55

امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود نیات وقف واقفان با توجه به نیازهای روز جامعه باشد.

سید حسن عاملی

آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی یتیم خانه امام رضا(ع) در اردبیل اظهار داشت: وقف یعنی مدیریت مال خود بعد از مرگ و استان دارالارشاد اردبیل تاکنون شاهد بروز و ظهور مردان نیک‌سیرتی بوده است که با خدمات خداپسندانه خود به مردم این مرز و بوم خدمت کرده و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اندو منشا خیر و برکت عظیمی برای مردم‌استان بوده‌اند که پروفسور صالح زاهدی اصل یکی از این افراد هست.

وی افزود: پروفسور زاهدی یکی از دانشمندان و افتخارات اردبیل است که با وقف زمین جهت احداث یتیم خانه باعث شد تا چندین پروفسور دیگر در این مکان پرورش یابند و تحویل جامعه شوند.

عاملی با بیان اینکه این سازمان باید در جهت تشویق و ترغیب مردم جهت وقف مازاد اموال خود کارهای فرهنگی و اقدامات زیربنایی انجام دهد افزود: واقفین سعی کنند نیات وقف آن‌ها  با توجه به نیازهای روز جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز  گفت: قطعه زمین ساختمان مرکز  نگه‌داری  شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست حضرت امام رضا(ع) به متراژ ۱۴۰۳ متر توسط واقف نیک اندیش مرحوم پروفسور زاهدی اصل واقع در نیار  وقف شده است.

وی افزود:ساختمان مرکز نگه‌داری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست حضرت امام رضا(ع) در ۵ طبقه به متراژ ۳۲۰۰ متر مربع با کمک وسسه خیریه امام رضا(ع)، خیرین ،وقف مشارکتی و خانواده محترم زاهدی احداث خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up