• شناسه خبر : 35824
  • تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 10:30

زیتون پاک کننده معده است و بهترین زیتون سبز رسیده است که در آب نمک پرورده شده باشد و به همراه غذا خورده می شود چرا که زیتون اشتها آور است.

زیتون

شهرخوان: زیتون میوه درختی است که دارای برگهای دراز و باریک و گلهای آن خوشه ای است . میوه آن بیضی شکل و به اندازه یک انگوردرشت، گوشتدار و به رنگ سبز می باشد که به صورت خام مصرف می شود.

از میوه زیتون، روغن زیتون استخراج می کنند که مصارف خوراکی و دارویی دارد.باید دانست که هر گاه میوه زیتون را به قصد خوردن مستقیماً از درخت بچینید شدیداً آن را تلخ خواهید یافت و این تلخی به سبب گلوکزید تلخی است که در آن وجود دارد.

زیتون پاک کننده معده است و بهترین زیتون سبز رسیده است که در آب نمک پرورده شده باشد و به همراه غذا خورده می شود چرا که زیتون اشتها آور است.

زیتون سبز و سیاه تفاوت چندانی با هم ندارند هر دوی این زیتون ها با وجود تفاوت رنگی که دارند با هم یکسان هستند. موادی که در روغن زیتون هستند عامل بو و مزه اند. البته بخشی از ترکیبات زیتون به صورت محلول در آب هستند و خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارند. مسلما زیتون تیره شاید کمی طعم متفاوتی با زیتون سبز داشته باشد اما از لحاظ ارزش غذایی غیر از مقداری کاروتنوئید که نسبت به زیتون سبز بیشتر دارد تفاوت قابل ذکری ندارد.

پس مصرف کنندگان بسته به ذائقه خود می توانند هر نوع زیتونی که دوست دارند میل کنند.

زیتون تحریک کننده نیروی جنسی است به صورت موضعی میتواند برای معالجه شوره سربه کار برود و مفید باشد .روغن زیتون برای معالجه یبوست مؤثر است اما برای افرادی که بدنبال خاصیت لاغر کنندگی از زیتون هستند باید بگویم هر ۱۰ عدد زیتون به عنوان ۱ واحد چربی است و دارای ۴۵ کیلو کالری انرژی است پس اصلاً خاصیت کاهش دهنده وزن ندارد.

روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آنرا با آبلیمو مصرف کرد روغن زیتون کرم کش است روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است برای رفع خارش گزیدگی حشرات روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید بدن بچه هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی هستند با روغن زیتون ماساژ دهید اثر مفیدی دارد.
روغن زیتون علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از بروز مشکلات عروقی، مانع از رسوب کردن کلسترول بر دیواره عروق و سرخرگ‌ها و تنگ شدن آن‌ها می‌شود. این گیاه و روغن آن میزان قند خون را تنظیم می‌کنند و خاصیت ضد سرطان و ضد التهابی دارد تا جایی که ممکن است از التهاب روده نیز پیشگیری ‌کنند. خاصیت زیتون برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز نیز شناخته شده است.

مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می‌دهد. اسید اولئیک موجود در روغن زیتون اثر ژن سرطان‌زای این بیماری را کاهش می‌دهد. روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود.

سلامت



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up