• شناسه خبر : 36013
  • تاریخ انتشار : 21 شهریور 1399 - 01:48

معاون وزیر علوم گفت: برخی دانش آموختگان ما بازار کار ندارند و ما باید به فکر اشتغال این افراد باشیم.

دانشجو

غلامحسین رحیمی شعرباف در نشست مشترک با اصحاب رسانه اظهار داشت: ما قبول داریم که اشتغال برخی دانش آموختگان با مشکل مواجه است و سرمایه گذاری جهت اشتغال زایی باید به سمت پاسخ به این نیاز برود.

وی با بیان اینکه توسعه کمی رشته‌ها در دانشگاه‌ها منتفی است، اضافه کرد: از یک سو تقاضا برای برخی رشته‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر در برخی رشته‌ها نیازمندی در بازار کار نداریم.

 معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم متذکر شد: در بسیاری از استان‌ها به همین دلیل توسعه کمی رشته‌ها را منع کردیم اما در استان اردبیل آماده صدور مجوز برای برخی رشته های فنی و مهندسی مورد نیاز استان هستیم.

رحیمی شعرباف با اعلام آمادگی وزارت علوم برای راه اندازی پردیس بزرگ با شاخص های بالای آموزشی تاکید کرد: در استان اردبیل حتی در صورتی که شهرستان‌ها پتانسیل توسعه آموزش عالی را داشته باشند حاضریم شعب دانشگاه محقق را شکل دهیم.

وی در پاسخ این که بر اساس کدام مطالعه و آمایش سرزمین چنین تصمیم گیری برای استانی که با فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار مواجه است، اتخاذ شده است، افزود: بنده بیکاری فارغ التحصیلان و اینکه برخی رشته‌ها دیگر تقاضا ندارند را قبول دارم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up