• شناسه خبر : 36157
  • تاریخ انتشار : 23 شهریور 1399 - 05:07

فرماندار خلخال گفت: انتظار ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نگاه حمایت گرانه به سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و اشتغال‌زای این منطقه است.

 

فریدون بابایی

فریدون بابایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال با انتقاد از عملی نشدن مصوبات مربوط به حل مشکل نشتی آب از مخازن قازان‌داش و نفوذ آب به مجموعه گردشگری در حال ساخت بام خلخال افزود: انتظار ما از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نگاه حمایت گرانه به سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و اشتغال‌زای این منطقه است.

وی اظهار داشت: گاهی مقاومت مدیران استان اردبیل در برابر اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و یا ستاد تسهیل موجب بروز مشکل در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شده و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران این گونه طرح‌ها برای ادامه کار می‌شود.

فرماندار خلخال گفت: برغم گذشت یک سال از تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و موانع سرمایه‌گذاری شهرستان با حضور استاندار اردبیل و تعهد نماینده شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل مبنی بر اجرای مصوبه مربوط و اجرای زهکشی در اطراف ۲ مخزن ذخیره آب موجود در جوار طرح گردشگری سرمایه‌گذاری شده از سوی بخش خصوصی این کار تاکنون عملی نشده و سرمایه‌گذار طرح را در معرض خطر نفوذ آب به همه بخش‌های مجموعه گردشگری قرار داده است.

وی تشریح کرد: حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرکز استان در ستاد اقتصاد مقاومتی و تسهیل این شهرستان به عنوان نماینده تام‌الاختیار آن سازمان تلقی شده و تعهدات داده شده از سوی نماینده دستگاه‌ها در این جلسات ضمانت اجرایی دارد.

بابایی با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری باید از طریق اداری و بدون طرح دعوی و شکایت در مراجع قضایی حل و فصل شود، اظهارداشت: تاخیر در اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان از سوی ۲ شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان موجب طرح شکایت از سوی سرمایه‌گذار مجری طرح گردشگری بام خلخال شده و در صورت نیاز فرمانداری خلخال نسبت به ارائه مستندات مربوط به تعهدات شرکت آب منطقه‌ای برای زهکشی مخازن ذخیره آب خلخال در منطقه قازان‌داش به سازمان‌های بازرسی و همچنین مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محل اجرای طرح گردشگری بام خلخال در جوار مخازن ذخیره و تامین آب شرب خلخال واقع شده و نشست آب از این مخازن سازهای این طرح را در معرض تخریب و آسیب جدی قرار داده ، گفت: از زمان احداث مجموعه بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح بزرگ گردشگری سرمایه‌گذاری شده و فاز اول این طرح بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up