• شناسه خبر : 36302
  • تاریخ انتشار : 25 شهریور 1399 - 01:32

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از کمک‌های مومنانه این استان توسط خیرین انجام شده است.

مهدی ستوده

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ستوده روز دوشنبه در جلسه مشورتی شورای هماهنگی امور خیریه مشگین‌شهر افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا همکاری خیرین در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه بسیار چشمگیر بوده و این کمک‌ها به طرق مختلف همچنان ادامه دارد.

وی اظهارداشت: بزودی با هدف ساماندهی موسسات خیریه در مناطق مختلف استان فعالیت این موسسات در قالب چند کارگروه انجام خواهد شد.

وی گفت: کارگروه تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج ، کارگروه ستاد دیه ، کارگروه حمایت از ایتام و کودکان بی‌سرپرست و کارگروه حمایت از معلولین و سالمندان از جمله کارگروه‌هایی هستند که در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی می‌شوند.

دکتر ستوده اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه قصد رقابت با موسسات خیریه را ندارد بلکه مصمم است ادارات اوقاف در مناطق مختلف استان تسهیل‌گر امور خیریه باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تاکید بر لزوم ترویج سنت حسنه وقف خواستار احیای موقوفات شد و افزود: بخش مهمی از هزینه‌های نگهداری ایتام ، معلولان و سالمندان از طریق موقوفات تامین می‌شود و ترویج این سنت حسنه در جامعه وظیفه تک تک شهروندان است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up