• شناسه خبر : 36676
  • تاریخ انتشار : 31 شهریور 1399 - 06:24

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ضروری است محل دفن زباله شهر خلخال به صورت بهداشتی و اصولی ساماندهی شود.

پسماند زباله

رامین جمشیدی در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهر خلخال از برسی وضعیت محل دفن فعلی زباله این شهر خبر داد و گفت:با هرگونه بی توجهی به آلودگی زیست محیطی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق مختلف این استان از طریق طرح موضوع در محاکم قضایی برخورد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه محل دفن زباله شهر خلخال با مشکل آلودگی زیست محیطی مواجه بوده و دفن بهداشتی و اصولی زباله در آن‌ها صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: پس از چندین بار تذکر به مسئولان ذی ربط از جمله شهرداری‌ها چاره‌ای جز طرح موضوع در محاکم قضایی استان اردبیل برای پیشگیری از ادامه روند آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از دفن غیراصولی زباله‌ها در مناطق مختلف این استان نیست.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: گزارش اعضای کارگروه مدیریت پسماند خلخال از محل فعلی دفن زباله حاکی از وضعیت نابسامان این محل، نگهداری هزاران تن زباله بصورت روباز و عاری از هرگونه پوشش خاک بوده و ادامه این وضعیت علاوه بر آلودگی زیست محیطی می‌تواند منجر به هدایت شیرابه هزاران تن زباله به رودخانه‌های اطراف این محل و آلودگی آب سفره‌های زیرزمینی شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up