• شناسه خبر : 36889
  • تاریخ انتشار : 06 مهر 1399 - 05:26

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از تشکیل ۱۰ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این شهرستان و تلاش برای توسعه فعالیت این صندوق‌ها خبرداد.

 

زن عشایر

 

علی‌حسین احدی‌عالی هدف از تاسیس این صندوق‌ها را تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا ذکر کرد.

وی بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی ، کاهش مهاجرت از روستا ، کاهش فقر و ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه‌اندازی این صندوق‌ها برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل افزود: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستاهای خلیل‌آباد ، نوشهر ، شیخ‌احمد، جناقرد ، انزاب ، ایوریق ، خشکه‌رود و آق‌بلاغ رستم‌خان از توابع این شهرستان تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

احدی‌عالی بیان کرد: به منظور ارتقای مهارت‌های زنان روستایی عضو این صندوق‌ها و آموزش اصولی کارآفرینی ، کارگاه‌های آموزشی متعدد با عنوان مهارت‌های زندگی شغلی و مهارت‌های کسب و کار ویژه اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد و تسهیل‌گران زنان روستایی توسط کارشناسان این مدیریت در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up