• شناسه خبر : 39721
  • تاریخ انتشار : 12 آبان 1399 - 09:09

اخاذی اینترنتی از دختر تهرانی، آتش‌سوزی هولناک در رشت، گازگرفتگی دو کودک در هشترود، نجات گردشگران گرفتار در ارتفاعات برف ریز نیشابور و سانحه رانندگی در میبد با سه مصدوم را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

حوادث

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از انتشار تصاویر خصوصی و دردسرساز شدن روابط و دوستی‌های اینترنتی قبل از ازدواج خبر داد و گفت: در پی شکایت دختری جوان به پلیس فتا و ارائه شکوائیه با دستور مقام قضائی با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و تهدید در شبکه‌های اجتماعی، خواستار رسیدگی شد.

سید نظام موسوی اظهار کرد: در گام اول کارشناسان پلیس فتا اقدام به ثبت اظهارات شاکی کرده و پس از آن با انجام تحقیقات فنی و تخصصی از حساب کاربری ایجاد شده در شبکه اجتماعی متوجه سرنخ‌هایی شدند که با پیگیری‌های بعدی توانستند فرد گرداننده صفحه شبکه اجتماعی را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار شد و طی بازجویی اولیه ابتدا منکر جرم صورت گرفته شد، اما در ادامه بازجویی‌های صورت گرفته و با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده راهی بجز اعتراف نداشت.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران توضیح داد: متهم پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده عنوان کرد با شاکیه قبلاً در ارتباط بودم و بعد از اینکه متوجه شدم قصد ازدواج با شخص دیگری را دارد نتوانستم تحمل کنم و به دلیل اینکه در مدتی که با وی تعامل داشتم از وی عکس‌های زیادی داشتم و تصمیم گرفتم با ایجاد یک اکانت در شبکه اجتماعی و بارگذاری عکس‌های شاکیه انتقام خود را از وی بگیرم.

وی با اشاره به اینکه پس از تکمیل پرونده و درج اعترافات متهم، پرونده به همراه شاکی و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای مربوطه ارسال شد، تصریح کرد: افراد باید این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشند که ایجاد ارتباط و دوستی قبل از ازدواج و اعتمادهایی که به واسطه این نوع ارتباط‌ها بین افراد صورت می‌پذیرد این امکان را به وجود می‌آورد که فرد در آینده درگیر مسائلی چون مزاحمت، اخاذی و غیره قرار گیرد، بنابراین توصیه می‌شود که عکس‌ها و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید، افراد می‌توانند هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up