• شناسه خبر : 40322
  • تاریخ انتشار : 19 آبان 1399 - 06:28

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حدود ۵۰ درصد از دانش‌آموزان روستایی به شبکه آموزشی شاد دسترسی دارند.

اینترنت گوگل

احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های خلخال و کوثر که به میزبانی خلخال برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان عضو شبکه آموزشی شاد بوده و در مناطق شهری و روستایی این استان از برنامه‌های آموزشی این شبکه بهره‌مند هستند.

وی افزود: در عین حال ۳۰ هزار دانش‌آموز استان نیز به علل مختلف از جمله فقدان زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی ،عدم برخورداری خانوارهای کم‌بضاعت مالی از تلفن‌های همراه هوشمند و سایر دلایل از عضویت در این شبکه محروم هستند.

ناصری گفت: از مجموع ۳۰ هزار دانش‌آموز محروم از برنامه‌های شبکه آموزشی غیرحضوری شاد در استان ۷۰ درصد در مناطق روستایی و ۳۰ درصد در مناطق شهری مشغول تحصیل هستند و تلاش می‌شود با رفع موانع موجود زمینه استفاده همه دانش‌آموزان از شبکه آموزشی شاد و امکانات آموزش فضای مجازی فراهم شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۴۲ روستای استان فاقد امکانات زیرساختی و ارتباطی تلفن همراه و اینترنت برای استفاده از شبکه آموزشی شاد بوده و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها در همه مناطق روستایی بیش از ۱۰ هزار خانوار دارای دانش‌آموز ،بضاعت مالی برای تهیه و خرید گوشی تلفن همراه هوشمند گران‌قیمت را ندارند.

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر ادامه تحصیل ۸۰ درصد دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی استان اردبیل بصورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا انجام می‌شود، گفت: به دلیل وجود فضای مناسب ،فاصله موردنیاز جهت اجرای دستورالعمل های فاصله‌گذاری اجتماعی و تعداد اندک دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری امکان ادامه تحصیل حضوی دانش‌آموزان در این مناطق بیشتر از مناطق شهری و پرجمعیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع ۳۰ هزار دانش‌آموز استان که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند ۱۰ هزار نفر آن را دانش‌آموزان شهری تشکیل می‌دهند، افزود: روز به روز امکانات شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز برطرف شده و دامنه پوشش نیز نسبت به گذشته وسیع‌تر شده است.

وی گفت: حدود ۵۰ درصد از دانش‌آموزان روستایی به شبکه آموزشی شاد دسترسی دارند و در روستاها امکان حضور فیزیکی و آموزش حضوری بلامانع اعلام شده و در شهرستان‌هایی که وضعیت کرونایی زرد یا سفید است حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان از کلاس حضوری مدارس روستایی و عشایری استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونای استان، در مورد وضعیت بازگشایی و فعالیت مجدد مدارس، افزود: حضور مدیر و عوامل اجرایی مدارس دو شیفته و مثل شیفت بندی سری صبح و بعد ازظهر در روزهای عادی است و مدیران مدارس با هماهنگی شورای مدرسه، نسبت به تنظیم ساعاتی از هفته برای حضور معلمان در مدارس جهت رفع اشکالات دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up